Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27407

Title: Trabajos tutorizados en la enseñanza de hematología para estudiantes de farmacia de la Universidad de Sevilla
Other Titles: Self-learning didactic resources for the teaching of haematology in the faculty of pharmacy at the University of Seville
Authors: Ojeda Murillo, M.L.
Mate Barrero, A.
Carreras Sánchez, O.
Issue Date: 2010
Abstract: El objetivo principal de este trabajo es fomentar el autoaprendizaje y la relación profesor-alumno. Esto lo conseguiremos promoviendo el seguimiento continuado del alumno mediante tutorías presenciales y virtuales, y la evaluación de varios temas del programa seleccionados por el profesor para ser abordados por los alumnos. La materia elegida, Hematología, forma parte de la Licenciatura de Farmacia. Este proyecto, dirigido a 400 alumnos, ha pretendido darles las bases metodológicas suficientes para elaborar un trabajo de calidad, mediante el desarrollo escrito de varios temas del programa, concretando la información, distinguiendo lo más importante de cada tema, participando en el desarrollo continuo de la materia, utilizando las tutorías como fuentes de información y mejorando sus calificaciones y autoaprendizaje. Como resultado mas importante a destacar de esta actividad, encontramos un elevado grado de participación por parte de los alumnos, que valoraron muy positivamente la experiencia. Como reflejo de esta satisfacción los resultados académicos mejoraron sustancialmente, hecho constatado al comparar las tasas de rendimiento y éxito respecto a las existentes de manera previa a la implantación de esta actividad de innovación.
The main aim of this project is to stimulate the creation of self-learning material and to improve the relationship between teachers and students. This will be achieved through the construction of a lesson of the theoretical program, by the student him- or herself. Part of the Pharmacy Degree course, Haematology, was the chosen subject. This work has been undertaken with 400 students distributed in 4 groups. They received sufficient methodological grounding to produce a high quality work, promoting their expression capacity, along of the realization of a lesson of the program, thus defining information; distinguishing the most important areas in each subject; participating in the continuous development of the material; promoting the tutorship and improving their marks and self-learning. The main result of the innovation show the students’ high level of participation in the activity, which was evaluated as a very positive innovation activity. Furthermore, as the performance rate compared with previous years illustrates, academic results have improved greatly.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Autoaprendizaje tutorizado
Self-learning
Hematología
Haematology
Innovación docente
Teaching innovation project
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
European Higher Education Area (EHEA)
URI: http://hdl.handle.net/10481/27407
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Ojeda Murillo, M.L.; Mate Barrero, A.; Carreras Sánchez, O. Trabajos tutorizados en la enseñanza de hematología para estudiantes de farmacia de la Universidad de Sevilla. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 126-131. [http://hdl.handle.net/10481/27407]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)126-131.pdf64.98 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada