Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27377

Title: Modificación de la metodología docente y aplicación de un examen parcial liberatorio para fomentar el aprendizaje autónomo y su influencia en la evaluación
Other Titles: The modification of teaching methodologies and the application of a qualifying end-of-term exam to promote autonomous learning and the influence on global evaluation
Authors: Díaz, Teresa
Issue Date: 2010
Abstract: Para fomentar el aprendizaje autónomo y continuado de los alumnos se aplicaron cambios en la metodología de enseñanza y la evaluación de Fisiología Vegetal. La innovación docente consistió en la realización de seminarios y en el incremento de las actividades en el aula. En la evaluación además de los exámenes de prácticas y final de teoría se valoró la asistencia a clase con participación activa y se realizó un examen parcial liberatorio de teoría. Los resultados mostraron una correlación positiva entre la asistencia a clase con participación activa y la superación de los exámenes parcial y final. Además, el análisis del cuestionario de opinión realizado a los alumnos mostró que la mayoría consideran que las modificaciones docentes introducidas contribuyeron de manera satisfactoria a su aprendizaje.
To promote the autonomous and continuous learning of students changes were applied to the methodology of teaching and to the evaluation of Plant Physiology. The teaching innovation consisted in carrying out seminars and increasing activities in the classroom. For the global evaluation not only were the marks of final theory and practical exams considered, but also the attendance and active participation in lessons as well as a qualifying end-of-term exam. Results showed a positive correlation between attendance and active participation and passing the end-of-term and final exams. Moreover, the analysis of the questionnaire given to students showed that the majority considered that the educational modifications contributed in a satisfactory way to their learning.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Aprendizaje autónomo
Autonomous learning
Evaluación
Evaluation
Metodología docente
Teaching methodology
URI: http://hdl.handle.net/10481/27377
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Díaz, T. Modificación de la metodología docente y aplicación de un examen parcial liberatorio para fomentar el aprendizaje autónomo y su influencia en la evaluación. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 53-59. [http://hdl.handle.net/10481/27377]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)53-59.pdf152.29 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada