Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27329

Title: Coordinación de asignaturas en el plan de estudios como actividad formativa del equipo docente multidisciplinar para la Licenciatura de Farmacia
Other Titles: Coordination of subjects in the program as a formative activity of the multidisciplinary educational team for the degree in Pharmacy
Authors: Luque Aznar, María Rocío
Rufián-Henares, José A.
Aguzzi, Carola
Cerezo González, María del Pilar
Galisteo, M.
López Sepúlveda, Rocío Almudena
Nestares, Teresa
Porres-Foulquie, Jesús
Sáez-Lara, J.M.
Sánchez-González, Cristina
Aranda Ramírez, Pilar
López-Aliaga, Inmaculada
Muñoz Alférez, María José
López-Jurado, María
Sánchez de Medina Contreras, F.J.
Issue Date: 2010
Abstract: La Universidad de Granada, dentro del Plan Estratégico y el Contrato Programa 2007-2011 de las Universidades Públicas de Andalucía puso en marcha la convocatoria de apoyo a la formación del profesorado principiante y mejora de la docencia por el Vicerrectorado para la Garantía de la Calidad (http://calidad.ugr.es/pages/secretariados/form_apoyo_calidad/apoyo_formacion_principiante/convoca toria). En el proyecto participan 15 profesores, 5 profesores experimentados y 10 profesores noveles de seis departamentos diferentes.. Entre los objetivos se incluye la optimización de la actividad docente de profesorado principiante. En este sentido se estudió la situación en el nuevo plan de estudio de Grado en Farmacia de las asignaturas que dichos profesores impartimos, así como la relación entre ellas y la posible existencia de solapamientos de contenidos docentes. Las fichas docentes muestran ciertos solapamientos de competencias y carencias en algunos casos. Esto supuso una revisión exhaustiva para llevar a cabo una correcta coordinación entre los profesores que le permita al alumnado un aprendizaje organizado y coherente.
The University of Granada, inside the Strategic Plan and the Contract Program 2007-2011 of the Public Universities of Andalusia started a public call to improve the formation of young lecturers and the teaching activity (http://calidad.ugr.es/pages/secretariados/form_apoyo_calidad/apoyo_formacion_principiante/convoca toria). In the project there take part 15 lecturers, 5 experienced and 10 young lecturers from six different departments. Within the objectives it is included the optimisation of the teaching activity of young lecturers. In this sense, it was studied the situation of the subjects that the above mentioned lecturers give within the new degree in Pharmacy, as well as the relation between they and the possible existence of any overlapping in the contents. The teaching contents showed the existence of certain overlapping within competences and deficiencies in some cases. This supposed an exhaustive review to carry out the correct coordination between the different lecturers so that it will allow the organized and coherent learning of the students.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
EHEA
Calidad docente
Teaching quality
Coordinación asignaturas
Coordination of subjects
URI: http://hdl.handle.net/10481/27329
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Luque Aznar, M.R.; et al. Coordinación de asignaturas en el plan de estudios como actividad formativa del equipo docente multidisciplinar para la Licenciatura de Farmacia. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 382-388. [http://hdl.handle.net/10481/27329]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)382-388.pdf42.52 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada