Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 3 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27270

Title: Estudio sobre los usos y dificultades de la cámara de vídeo digital desde la perspectiva del maestro de educación primaria de la provincia de Granada
Other Titles: Research on the use and problems of digital video camera from the perspective of schools primary teacher of Granada province
Authors: García-Sempere, Pablo
Issue Date: 12-Dec-2012
Abstract: La incorporación de las TIC en la sociedad y concretamente en los centros educativos está alterando las relaciones y las formas tradicionales de enseñanza. Estas nuevas situaciones exigen asumir nuevos roles y responsabilidades por parte de los docentes; y como consecuencia, nuevas demandas de formación. El colectivo de maestros y maestras coincide en confirmar la siguiente afirmación: “los docentes necesitan tener una formación inicial y continua en el manejo de la cámara de vídeo digital y la edición de vídeos”. Este artículo ofrece los principales resultados de una investigación dedicada al estudio de los usos de la cámara de vídeo digital de maestros y maestras de educación primaria de los centros de la provincia de Granada.
The adoption of ICT in society and specifically in schools is changing the relationships and traditional means of teaching. These new situations require teachers to assume new roles and responsibilities, thereby creating new demands for training. The teaching body concurs that "teachers require both and initial and ongoing training in the use of digital video cameras and video editing." This article presents the main results of research that focused on the applications of digital video camera for teachers of primary education schools in the province of Granada, Spain.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Tecnologías de la información y la comunicación
Information and comunication technologies
Tecnología educativa
Educational technology
Competencias en TIC
ICT skills
Formación del profesorado
Training teachers
URI: http://hdl.handle.net/10481/27270
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García-Sempere, P. (2012). Estudio sobre el uso y dificultades de la cámara de vídeo digital desde la perspectiva del maestro de educación primaria en la provincia de Granada. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 3, pp. 120 – 134. [http://hdl.handle.net/10481/27270]
Appears in Collections:Vol. 3 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol03_09_jett_garcia-sempere.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada