Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
ARS Pharmaceutica >
Ars Pharma 2010, Vol. 51 >
APh, vol. 51(suppl2) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/27248

Title: Necesidades de información laboral de alumnos de farmacia: experiencias para la implantación del EEES como herramientas para conocer el mercado laboral
Other Titles: Eployment information pharmacy student: experiences for the implementation of the European higher Education Area (EHEA) as a tool to know the job market
Authors: Álvarez-Fuentes, J.
Manchón Morillo, M.G.
Muñoz-Fernández, P.
Issue Date: 2010
Abstract: En este estudio se recogen datos sobre el conocimiento de los futuros profesionales respecto al mercado laboral y a la formación de postgrado; se pretende obtener una herramienta docente para organizar estrategias que motiven y estimulen el proceso de enseñanza-aprendizaje. El diseño de investigación seleccionado fue de carácter descriptivo, con un cuestionario de 10 preguntas de respuestas múltiples agrupadas según proporcionan información sobre I) las necesidades de información laboral y búsqueda de empleo, II) los conocimientos sobre la formación de postgrado, y III) el grado de conocimiento sobre los futuros desarrollos profesionales. Los alumnos reconocen que sus conocimientos sobre la gestión de una Oficina de Farmacia, Centro de Distribución o Industria Farmacéutica, eran escasos o nulos al iniciar la asignatura (70%); pero fueron considerados más que suficientes para el 82% al final del curso. Igualmente, hasta un 85% de los alumnos aseguraron poseer poca o ninguna información sobre aspectos de la gestión en Hospitales o Atención Primaria; pero al final de curso un 59% dicen poseer conocimientos suficientes en este campo.
This study collects data on the knowledge of future professionals on the job market and graduate training. This can be useful for organizing strategies that motivate and stimulate the learning process of students. The selected research design was the descriptive type, such survey. We designed a questionnaire of 10 multiple choice questions, grouped according provide information about the needs of I) labour market information and job search, II) knowledge of postgraduate training and III) the achievement of objectives of the activities related to information on relevant aspects of some future professional developments. The students surveyed acknowledge that their knowledge on the management of a pharmacy, or Distribution Center, or Pharmaceutical Industry, were low or zero when starting the course (70%), but after the course, foreground were considered more than sufficient for 82% of respondents. Similarly, up to 85% of students claimed to have little or no information on aspects of management in Hospital or Primary Care, end-of course 59% of students surveyed considered to possess more than enough expertise in this field.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Farmacia
Keywords: Información laboral
Labour market information
Mercado laboral
Farmacia
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
European Higher Education Area (EHEA)
Trabajo
URI: http://hdl.handle.net/10481/27248
ISSN: 0004-2927
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Álvarez-Fuentes, J.; Manchón Morillo, M.G.; Muñoz-Fernández, P. Necesidades de información laboral de alumnos de farmacia: experiencias para la implantación del EEES como herramientas para conocer el mercado laboral. Ars Pharm 2010; 51. Suplemento 2: 537-542. [http://hdl.handle.net/10481/27248]
Appears in Collections:APh, vol. 51(suppl2)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ars Pharm 2010;51(Suppl2)537-542.pdf37.29 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada