Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 3 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/26640

Title: Estudio de necesidades de formación de los profesores andaluces en el ámbito de la autoría de materiales educativos digitales en ambientes virtuales de aprendizaje
Other Titles: Training needs assessment of andalusian teachers in educational digital resources authoring for virtual learning environments
Authors: Romero Díaz de la Guardia, José Javier
Moreno Ortiz, Antonio
Sola Martínez, Tomás
Issue Date: 10-Dec-2012
Abstract: Este trabajo se enmarca en el plan de formación del profesorado “Escuela TIC 2.0” implementado por la Consejería de Educación de la Junta de Andalucía. Su principal objetivo es obtener datos objetivos que definan las necesidades de formación del profesorado con respecto a la autoría de materiales educativos digitalizados. Para ello llevamos a cabo un estudio de corte descriptivo en el que sondeamos a profesores participantes en cursos de formación en e-learning que tuvieron lugar durante la primera convocatoria de teleformación en el curso 2011/2012.
This research work has been conducted within the teacher training plan known as “Escuela TIC 2.0”, implemented by the Spanish Junta de Andalucía. The main aim is to obtain objective data regarding training needs for teachers in the autonomous region of Andalusia in terms of educational digital content authoring. To that end, we carried out a descriptive survey study on Andalusian teachers participating in teacher training courses on e-learning strategies that took place during the 2011- 2012 academic year.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Materiales educativos
Educational resources
Objetos de aprendizaje
Learning objects
Diseño instructivo
Instructional design
e-learning
URI: http://hdl.handle.net/10481/26640
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Romero-Díaz de la Guardia, J.J.; Moreno-Ortiz, A. y Sola, T. (2012). Estudio de necesidades de formación de los profesores andaluces en el ámbito de la autoría de materiales educativos digitales en ambientes virtuales de aprendizaje. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 3, pp. 92 – 108. [http://hdl.handle.net/10481/26640]
Appears in Collections:Vol. 3 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol03_07_jett_romero_moreno_sola.pdf5.31 MBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada