Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 17,1 (2013) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24930

Title: Brecha de género e inclusión digital. El potencial de las redes sociales en educación
Other Titles: Gender divide and digital inclusion. The potential of social networks in Education
Authors: Barragán Sánchez, Raquel
Ruiz Pinto, Estrella
Issue Date: 2013
Abstract: En este trabajo se pretende mostrar las posibilidades de las redes sociales en educación, como prolongación del impacto de las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TIC) en la enseñanza. En concreto, el propósito fundamental de este artículo es servir de guía y orientación al profesorado que comienza a experimentar con las redes sociales en el contexto educativo, aportando ideas clave acerca de cómo se debe construir un espacio educativo virtual donde se priorice un modelo facilitador de interacciones de cooperación e igualdad de género. También se presentan experiencias coeducativas realizadas por otros y otras profesionales que sirven como ejemplo de buenas prácticas de la utilización de las tecnologías y la web 2.0 en el contexto educativo formal para favorecer la igualdad de género.
This article aims to show the potential of social networks in education, as prolongation of the impact of Information and Communication Technologies (ICT) in education. In particular, the main purpose of this article is to provide guidance and counseling to teachers beginning to experiment with social networks in the educational context, providing key ideas about how to build a virtual educational environment model which prioritizes facilitating interactions cooperation and gender equality. It also presents coeducational experiences made by other professionals who serve as examples of good practice in the use of technology and web 2.0 in the context of formal education to promote gender equality.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev171COL4;171
Keywords: Redes sociales
Género
Tecnologías de la información y la comunicación (TIC)
Innovación educativa
Coeducación
Social networks
Gender issues
Information and communication technologies (ICT)
Educational innovation,
Coeducation
URI: http://hdl.handle.net/10481/24930
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Barragán, R.; Ruiz, E. Brecha de género e inclusión digital. El potencial de las redes sociales en educación. Profesorado, 17(1): 309-323 (2013). [http://hdl.handle.net/10481/24930]
Appears in Collections:Vol. 17,1 (2013)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev171COL4.pdf177.41 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada