Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Publicaciones >
Publicaciones, vol. 40 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/24715

Title: Estudio comparativo de la educación formal e informal en el conocimiento musical de los estudiantes de enseñanza profesional de música
Other Titles: A comparative study of formal and informal education in musical knowledge of students of professional education in music
Authors: Herrera Torres, Lucía
Cremades Andreu, Roberto
Issue Date: 2010
Abstract: En el presente estudio se compara la influencia que ejerce la educación formal e informal en el desarrollo del conocimiento sobre los estilos musicales en estudiantes del Conservatorio Profesional de Música de Melilla. Los 86 sujetos participantes implementaron un Cuestionario sobre Conocimiento del Estilo Musical elaborado por Lorenzo, Herrera y Cremades (2008). Los resultados obtenidos reflejan el elevado nivel de conocimiento de los estilos musicales que poseen dichos estudiantes, confirmando el valor formativo que posee la enseñanza profesional de música. No obstante, también muestran un alto protagonismo de la educación informal en la construcción del conocimiento musical.
This study compares the influence of formal and informal education in the development of knowledge about musical styles of the Professional Conservatory of Music students in Melilla (Spain). 86 participating subjects implemented a Questionnaire about Musical Style Knowledge developed by Lorenzo, Herrera y Cremades (2008). The results show the high level of musical styles knowledge of students, confirming the educational value that has the professional music education. However, they also show a high role of informal education in the construction of musical knowledge
Sponsorship: Facultad de Educación y Humanidades - Campus de Melilla (Universidad de Granada)
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Estilo musical
Educación formal
Educación informal
Enseñanza Profesional de Música
URI: http://hdl.handle.net/10481/24715
ISSN: 1577-4147
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Herrera Torres, L; Cremades, R. Estudio comparativo de la educación formal e informal en el conocimiento musical de los estudiantes de enseñanza profesional de música. Publicaciones, 40: 73 - 87 (2010).[http://hdl.handle.net/10481/24715]
Appears in Collections:Publicaciones, vol. 40

Files in This Item:

File Description SizeFormat
524. n. 40.pdf490.91 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada