Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 3,1 (1999) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23139

Title: Análisis de distintas estrategias para la participación de los padres en la escuela
Other Titles: Analysis of different strategies for the participation of the parents in the school
Authors: Navarro Perales, María José
Issue Date: 1999
Abstract: La escuela es un lugar de encuentro de padres y profesores. La participación de los padres en la escuela debe ser real porque ella se considera un factor y un componente de la calidad de la enseñanza y un beneficio para los alumnos. Facilitar el acceso de los padres a la escuela está propuesto por las Leyes, sólo es necesario activar verdaderos mecanismos que lo posibiliten realmente. Este artículo aporta algunas soluciones que pudieran ser útiles para mejorar la participación de los padres en la escuela.
The school is a place where teachers and parents meet each others. The parents' participation in the school must be real because It is considered as a factor and a component of education quality and a benefit for students. Mahzng easy the parents' access to the schools. Is proposed by laws, then is necessary to activate real mecanisms for doing it. This article brings come solutions that could be useful in order to mahe better, the parents' participation in the schools.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: rev31COL4;31
Keywords: Participación
Colaboración padres-escuela
Estrategias
Participation
Collaboration parent-school
Strategies
URI: http://hdl.handle.net/10481/23139
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Navarro Perales, M.J. Análisis de distintas estrategias para la participación de los padres en la escuela. Profesorado, 3(1): (1999). [http://hdl.handle.net/10481/23139]
Appears in Collections:Vol. 3,1 (1999)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev31COL4.pdf116.04 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada