Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 1,1 (1997) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/23131

Title: Armonía y consonancia de enunciados para un sistema de calidad de formación inicial del profesorado
Other Titles: Harmony and consonance of statements for a quality initial teacher training system
Authors: Villar Angulo, Luis Miguel
Issue Date: 1997
Abstract: Esta contribución profundiza en uno de los temas más recurridos de los últimos años: la calidad. Concretamente el articulo se centra en la calidad de la formación inicial del profesorado, en los indicadores y medidas que deben adoptarse para hacerla factible. El trabajo propone un sistema de indicadores de actuación que contribuyen a incrementar la calidad de los procesos formativos que ofrecen las Facultades de Educación y que desarrolla a través de doce enunciados en los que se concretan algunos aspectos claves de este proceso y vinculados con la política educativa, su puesta en marcha, el proceso evaluador, los formadores y los propios estudiantes.
This contribution examines one of the most frequently reoccurring topics of the past few years: quality. Specifically, the article focuses on the quality of initial teacher training, and on the indicators and measures that must be adopted to make it feasible. The study proposes a system of indicators of actions that contribute to increasing the quality of the training processes offered by the Schools of Education. These indicators are developed through twelve statements that specify certain key aspects of this process and that are linked to educational policy, its establishment, the evaluation process, the trainers and the students themselves.
Sponsorship: Grupo FORCE (HUM-386). Departamento de Didáctica y Organización Escolar de la Universidad de Granada.
Publisher: Universidad de Granada
Series/Report no.: Profesorado_1(1)_71-86;11
Keywords: Formación inicial del profesorado
Calidad de procesos formativos
Initial teacher training
Quality training processes
URI: http://hdl.handle.net/10481/23131
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Villar Angulo, L.M. Armonía y consonancia de enunciados para un sistema de calidad de formación inicial del profesorado. Profesorado, 1(1): 71-86 (1997). [http://hdl.handle.net/10481/23131]
Appears in Collections:Vol. 1,1 (1997)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Profesorado_1(1)_71-86.pdf98.63 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada