Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Journal for Educators, Teachers and Trainers >
Vol. 2 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/22265

Title: Formación del profesorado para la utilización de la cámara de vídeo digital en los centros de educación primaria
Other Titles: Teacher training for using digital video camera in primary education
Authors: García-Sempere, Pablo
Issue Date: 22-Dec-2011
Abstract: Este trabajo muestra los resultados parciales de una investigación desarrollada en la provincia de Granada sobre la capacitación de los docentes de educación primaria en el manejo de la cámara de vídeo digital. Nos planteamos conocer la formación del profesorado, su interés, así como detectar las necesidades formativas y dificultades para mejorar la práctica docente. Para ello se ha trabajado desde una metodología descriptiva y ecléctica, se han utilizado técnicas cuantitativas, como el cuestionario y cualitativas como el grupo de discusión. Los datos obtenidos indican que la mayor parte del profesorado carece de conocimientos en el manejo de la cámara y la edición. Por otro lado, la gran mayoría se muestra de acuerdo con la necesidad de incluir formación inicial y permanente sobre esta temática. Finalmente, se exponen las conclusiones más relevantes.
This paper shows the partial results of a research carried out in primary schools, which evaluates the ability of teachers in the use of digital video camera. The study took place in the province of Granada, Spain. Our purpose was to know the level of knowledge, interest, difficulties and training needs so as to improve the teaching practice. The work has been done from a descriptive and ecletic approach. Quantitative (questionnaire) and qualitative techniques (focus group) have been used in this research. The information obtained shows that most of the teachers have a lack of knowledge in the use of video camera and digital edition. On the other hand, the majority agrees to include initial and permanent training on this subject. Finally, the most important conclusions are presented.
Publisher: Universidad de Granada, Facultad de Ciencias de la Educación, Consorcio Mundusfor
Keywords: Tecnologías de la información y comunicación (TIC)
Vídeo digital
Cámara de vídeo
Formación
Profesorado
Information technology and communication
Digital video
Video camera
Teacher training
URI: http://hdl.handle.net/10481/22265
ISSN: 1989-9572
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: García-Sempere, P. (2011). Formación del profesorado para la utilización de la cámara de vídeo digital en los centros de educación primaria. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 2, pp. 107 – 117. [http://hdl.handle.net/10481/22265]
Appears in Collections:Vol. 2 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
vol02_11_jett_pablo_garcia.pdf739.69 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada