Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
PNA (Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática) >
Volumen 7 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/21533

Title: Prospective elementary school teachers’ proportional reasoning
Other Titles: Razonamiento proporcional de futuros maestros de educación primaria
Authors: Valverde, Gabriela
Castro, Encarnación
Issue Date: 1-Sep-2012
Abstract: We present the findings of a study on prospective elementary teachers’ proportional reasoning. After describing some of the teachers’ performance in solving multiplicative structure problems that involve ratios and relations of direct proportionality between quantities, we were able to establish classifications of their answers according to various categories of proportional reasoning.
Presentamos los resultados de un estudio sobre el razonamiento proporcional de futuros maestros de educación primaria. Describimos las actuaciones manifestadas por un grupo de estudiantes de magisterio de la Universidad de Granada al resolver problemas de estructura multiplicativa que involucran razones y relaciones de proporcionalidad directa entre cantidades. Encontramos que sus respuestas se clasifican en distintas categorías de razonamiento proporcional.
Publisher: Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico (FQM-193)
Series/Report no.: PNA;7(1)
Keywords: Direct proportionality
Multiplicative structure problems
Proportional reasoning
Prospective elementary school teachers
Futuros maestros de educación primaria
Problemas de estructura multiplicativa
Proporcionalidad directa
Razonamiento proporcional
URI: http://hdl.handle.net/10481/21533
ISSN: 1887-3987
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Valverde, G., & Castro, E. (2012). Prospective elementary school teachers’ proportional reasoning. PNA, 7(1), 1-19. [http://hdl.handle.net/10481/21533]
Appears in Collections:Volumen 7

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PNA7(1)_1.pdf820.76 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada