Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Miscelánea de Estudios Árabes y Hebraicos. Sección Árabe-Islam >
MEAH 61 (2012) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/20604

Title: Metodología pedagógica e investigación en el campo de la enseñanza y aprendizaje del árabe como segunda lengua: elementos para un estado de la cuestión
Other Titles: Teaching methodology and research in the field of Arabic teaching and learning as a seconds language: elements for a state of the art.
Authors: Martí Tormo, Vicente
Issue Date: 2012
Abstract: Este artículo ofrece una perspectiva general de la evolución de la metodología pedagógica y de la literatura científica relacionadas con la enseñanza y el aprendizaje del árabe como segunda lengua a la luz de la problemática que afronta este campo en la actualidad
This offers a general perspective on the evolution of the pedagogical methodology and the scientific literature related to the teaching and learning of Arabic as a second language in the light of the problems that this field is currently facing.
Publisher: Granada: Universidad de Granada
Keywords: Filología semítica
Lengua árabe
Segundas lenguas
Enseñanza y aprendizaje
Arabic language
Second language
Teaching and learning
URI: http://hdl.handle.net/10481/20604
ISSN: 0544-408X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Martí Tormo, Vicente. "Metodología pedagógica e investigación en el campo de la enseñanza y aprendizaje del árabe como segunda lengua: elementos para un estado de la cuestión". Miscelánea de estudios árabes y hebraicos. Sección Árabe-Islam. Vol. 61 (2012). ISSN 0544-408X, p. 37-60. [http://hdl.handle.net/10481/20604]
Appears in Collections:MEAH 61 (2012)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Marti12.pdf201.36 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada