Show simple item record

dc.contributor.authorNíkleva, Dimitrinka G.
dc.date.accessioned2012-06-11T09:20:10Z
dc.date.available2012-06-11T09:20:10Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationNIKLEVA, D.G. Apoyo lingüístico para el alumnado extranjero: programas y características. En: MarcoELE, nº 14, 2012, pp. 1-7. [http://hdl.handle.net/10481/20567]en_US
dc.identifier.issn1885-2211
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/20567
dc.description.abstractEl número elevado de alumnos extranjeros en España que no posee la suficiente competencia lingüística en español como lengua vehicular ha generado una serie de medidas como programas de inmersión lingüística y aulas específicas. En este estudio repasamos el funcionamiento de estas aulas y los objetivos por comunidades, los requisitos para acceder a ellas, los requisitos para el profesorado y su escasa formación para estas aulas, las ventajas y los inconvenientes de los enfoques inclusivo y segregacionista, etc. Finalmente, proponemos algunas vías de mejora.en_US
dc.description.abstractThe high number of foreign students in Spain that do not possess the sufficient linguistic competence in Spanish as a vehicular language has generated a series of measures such as linguistic immersion programmes and special classrooms. In this study we examine the workings of these classrooms and the aims for communities, the requirements to gain access to them, the requirements for the teachers and their limited training for these classrooms, the advantages and disadvantages of inclusive and segregationist approaches, etc. Finally, we propose some ways for improvement.en_US
dc.language.isospaen_US
dc.publishermarcoELEen_US
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subjectApoyo lingüísticoen_US
dc.subjectAlumnado inmigranteen_US
dc.subjectAulas de acogidaen_US
dc.subjectEnfoque inclusivoen_US
dc.subjectEnfoque segregacionistaen_US
dc.subjectLinguistic supporten_US
dc.subjectForeign studentsen_US
dc.subjectSpecial classroumsen_US
dc.subjectInclusive approachen_US
dc.subjectSegregationist approachen_US
dc.titleApoyo lingüístico para el alumnado extranjero: programas y característicasen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US


Files in this item

[PDF]

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Except where otherwise noted, this item's license is described as Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License