Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,2 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17438

Title: La escuela rural en la sociedad globalizada: nuevos caminos para una realidad silenciada
Other Titles: Rural school in the globalized society: New directions for a silenced reality
Authors: Sepúlveda Ruiz, Mª del Pilar
Gallardo Gil, Monsalud
Issue Date: 8-Sep-2011
Abstract: En el presente artículo, las autoras tratan de profundizar en las condiciones socio-culturales y educativas de la escuela de contexto rural en el siglo XXI, reflexionando sobre las bases de su supervivencia en nuestra actual sociedad globalizada. En este sentido, se analizan nuevas alternativas de desarrollo sostenible para estos contextos y, por ende, para sus escuelas, basadas en proyectos de desarrollo globales. Asimismo, se enfatiza el importante papel que las escuelas de contexto rural cumplen en estos entornos, analizándose en profundidad sus funciones sociales y educativas en los mismos. El artículo finaliza con el planteamiento de algunas propuestas de mejora para la escuela rural.
In this article, the authors try to delve into the socio-cultural and educational context of the rural school in the XXI century, reflecting on the bases of their survival in our present globalized society. In this sense, analyze alternatives for sustainable development in these contexts and, hence, their schools, based on global development projects. It also emphasizes the important role schools play in rural context, analyzing in depth the social and educational functions in them. The article concludes by posing some suggestions for improvements to the rural school.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev152ART9.;152
Keywords: Escuela rural
Desarrollo sostenible
Educación
Competencias
Globalización
Rural school
Sustainable development
Education
Skills
Globalization
URI: http://hdl.handle.net/10481/17438
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,2 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev152ART9.pdf148.54 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada