Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,2 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17436

Title: El nuevo espacio rural en El Salvador. Análisis de un programa educativo de participación comunitaria
Other Titles: The new rural area in El Salvador. Analysis of an educational program for community participation
Authors: Ramo Garzarán, Rosario Marta
Issue Date: 8-Sep-2011
Abstract: El actual concepto de Derecho a la Educación como Educación para Todos, está vinculado al desarrollo social, económico, político y cultural de los países en desarrollo y especialmente al de sus contextos rurales. Desde este enfoque, este estudio analiza la efectividad de algunas políticas educativas llevadas a cabo en las dos últimas décadas en el Salvador, EDUCO. Estas decisiones políticas en materia educativa han tenido como objetivo la protección, promoción y realización progresiva del citado derecho en el ámbito rural y en el nuevo concepto de ruralidad. También el concepto de ruralidad no se puede aislar del sentido del espacio Rural Latinoamericano, que, aunque sigue dando sentido a un estilo de vida y constituye un patrimonio territorial imprescindible, se caracteriza por la marginalidad, el olvido de la cultura rural y la falta de oportunidades.
The political and cultural development of developing countries and especially to their rural contexts. Since this approach, there is a study on the effectiveness of some educational policies carried out in the last twenty years in El Salvador, EDUCO. These policy decisions in education have had a goal in the protection, promotion and progressive realization of that right in the rural area and the new concept of rurality. The concept of rurality we can not isolate the sense of Latin American Rural area, which, while is still making sense of a lifestyle and is an essential territorial heritage. It is characterized by marginalization, neglect of the rural culture, lack of opportunities.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev152ART6.;152
Keywords: Derecho a la educación
Autonomía
Participación
Ruralidad
Educación rural
Right to educatio
Autonomy
Participation
Rurality
Rural education
URI: http://hdl.handle.net/10481/17436
ISSN: 1138-414X (edición papel)
1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,2 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev152ART6.pdf155.28 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada