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Vol. 10,2 (2006) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/17417

Title: La vuelta del hijo pródigo: creencias y opiniones de los ex-asesores de CEP sobre “escuela y educación” desde su regreso a la escuela
Other Titles: The return of the prodigal son: Beliefs and opinions of Teacher Centers’ ex-advisors about education and schooling upon their return to schools
Authors: Arencibia Arencibia, Juan Santiago
Moreno Olmedilla, Juan Manuel
Issue Date: 7-Sep-2011
Abstract: La investigación que se presenta en este artículo persigue construir conocimiento sobre cómo se percibe, se trata, se transforma y evoluciona el capital cultural adquirido por los asesores en los Centros de Profesorado una vez que éstos regresan a sus destinos en los centros de primaria y secundaria. Nuestro trabajo se construyó sobre el extenso relato de doce ex – asesores de CEP acerca de sus concepciones, creencias y visiones sobre cinco grandes temas: educación/enseñanza, escuela como organización, Administración educativa, relaciones con los colegas en el centro, y las relaciones con los alumnos y sus familias. Se trataba de constatar si, en efecto, podíamos hablar o no de un capital cultural adquirido en el CEP, y en qué medida esa acumulación de aprendizaje y experiencia había hecho evolucionar e incluso cambiar de modo sustancial las posiciones y concepciones de nuestros sujetos sobre la enseñanza y lo escolar.
The research project that is partially presented in this paper sought to increase our knowledge about the ways in which the cultural capital gained by agents of external support to schools in Teachers’ Centers (CEP) is perceived, dealt with and transformed once they go back to their teaching duties in primary and secondary schools. Field work consisted of in-depth interviews to twelve ex – agents of external support, covering their auto-biographical experience, beliefs, views and conceptions on five broad issues: education/teaching, school as an organization, educational administration, relationship with fellow teachers in schools, and relationships with students and parents. The aim was to ascertain if it was in fact warranted to talk about a cultural capital acquired in Teachers’ Centers (CEP), and to what extent such stock of learning and experience had shaped or even radically change the views and beliefs held by the participating subjects.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE Universidad de Granada
Series/Report no.: rev102ART6.;102
Keywords: Capital cultural
Conocimiento profesional
Creencias
Asesoría
Servicios de apoyo
Cultural capital
Professional knowledge
Broad
Advice
Support services
URI: http://hdl.handle.net/10481/17417
ISSN: ISSN 1138-414X (edición papel)
ISSN 1989-639X (edición electrónica)
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 10,2 (2006)

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