Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 15,1 (2011) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15309

Title: Repensar la relación entre las TIC y la enseñanza universitaria: Problemas y soluciones
Other Titles: Rethinking the relationship between ICT and university teaching: Problems and solutions
Authors: Rodríguez-Izquierdo, Rosa María
Issue Date: 10-May-2011
Abstract: El aula del siglo XXI no se limita en absoluto a un aula física. Debido a la creciente proliferación de las tecnologías de la educación y el reconocimiento de la importancia de la alfabetización tecnológica en múltiples contextos, las universidades están ampliando la instrucción más allá de las paredes y de las aulas tradicionales. Los nuevos métodos docentes con apoyo TIC tienen posibilidades de responder a una variedad enorme de estilos y necesidades de los estudiantes. Al igual que con cualquier tecnología, sin embargo, el uso de la oferta de cursos basados en tecnología o apoyados por estas, conlleva un conjunto de retos que podría restringir el acceso a la educación superior en lugar de aumentarlo. Se pueden tomar medidas, sin embargo, para reducir la posibilidad de problemas y aumentar las oportunidades para el éxito de los estudiantes.
The 21st century classroom is not confined to a physical classroom at all. Because of the increasing proliferation of educational technologies and the recognition of the importance of technological literacies in multiple settings, Universities are expanding instruction beyond traditional walls and classrooms. New delivery methods hold possibilities for responding to a variety of lifestyles and student needs. As with any technology, however, the use of technology-based course delivery orsupported by them, brings its own set of challenges that might inadvertently restrict access to higher education rather than increase it. Steps can be taken, however, to reduce the possibility of problems and increase opportunities for student success.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela) Universidad de Granada
Series/Report no.: rev151ART1;151
Keywords: Tecnologías de la información y la comunicación
Sistemas de enseñanza y aprendizaje
Sociedad del aprendizaje
Docencia universitaria
Information and communication technologies
Teaching and learning systems
Learning society
University teaching
TIC
ICTs
URI: http://hdl.handle.net/10481/15309
ISSN: 1989-639X
1138-414X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 15,1 (2011)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev151ART1.pdf154.71 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada