Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Profesorado. Revista de Curriculum y Formación del Profesorado >
Vol. 9,2 (2005) >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/15261

Title: Profesores de sustancia: El conocimiento de la materia para la enseñanza
Other Titles: Teachers of Substance: Subject Matter Knowledge for Teaching
Authors: Grossman, Pamela L.
Wilson, Suzzane M.
Shulman, Lee S.
Issue Date: 27-Apr-2011
Abstract: En este trabajo se aducen, en primer lugar, un conjunto de razones por las que, en el contexto norteamericano, es relevante el conocimiento de la materia en la formación del profesorado. Después se hace una revisión crítica de la investigación que se ha hecho en este área, centrándose en su propio programa de investigación sobre “Desarrollo del conocimiento en una profesión”. Finalmente, se definen y exploran cuatro dimensiones sobresalientes del conocimiento de la materia para la enseñanza: conocimiento del contenido, conocimiento sustantivo, conocimiento sintáctico y creencias acerca de la materia.
In this paper they are put forward, in the first place, a overview of the reasons why, in the american context, teacher education must share the responsability for the transmission of subject matter knowledge to prospective teachers. They move to a discussion of the research that has been done in this area, getting into focus in your research program about “Growth of Knowledge in Teaching”. Finally, they explore four prominent dimensions of the knowledge for the teaching: subject matter knowledge, substantive knowledge, syntactic knowledge, and beliefs about subject matter.
Sponsorship: Grupo de Investigación FORCE (Formación Centrada en la Escuela). Universidad de Granada
Series/Report no.: rev92ART2;92
Keywords: Conocimiento de la materia
Formación del profesorado
Conocimiento sustantivo y sintáctico para la enseñanza
Creencias sobre la materia
Subject matter knowledge
Teacher education
Substantive and syntactic knowledge for teaching
Beliefs about subject matter
URI: http://hdl.handle.net/10481/15261
ISSN: 1138-414X
1989-639X
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Appears in Collections:Vol. 9,2 (2005)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
rev92ART2.pdf125.91 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada