Universidad de Granada Digibug
 

Repositorio Institucional de la Universidad de Granada >
2.-Revistas >
Porta Linguarum >
Porta Linguarum, Nº18, junio 2012 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10481/14838

Title: Effects of summarization tasks on comprehension monitoring of science texts in university students with elementary or intermediate english proficiency.
Other Titles: Efectos de las tareas de elaboración de resúmenes en el control de la comprensión de textos científicos en estudiantes universitarios con niveles de inglés elemental o intermedio.
Authors: Gómez, Ángela
Devis, Anna
Sanjosé, Vicente
Issue Date: Jun-2012
Abstract: Two studies were conducted to improve Spanish university student's comprehension monitoring of macro-ideas when reading expository Science texts in English (L2). The first one evaluated the effects of using summarization tasks on comprehension monitoring compared to other reading-for-understanding tasks. A significant improvement of comprehension monitoring was obtained from the summarization tasks. Results in study 1 suggested study 2 aimed at instructing students on summarizing texts in L2. The instructional work had a single significant contribution to students’ comprehension monitoring on the macro-structural level. English proficiency also explained a significant proportion of the variances.
Se desarrollan dos estudios para mejorar el control de la comprensión macrostructural en Universitarios españoles cuando leen textos expositivos de ciencias en inglés (L2). El primero evalúa el uso de tareas de resumen sobre el control de la comprensión, comparado con otras tareas de comprensión lectora. Realizar resúmenes produjo una mejora significativa en el control de la comprensión. Esto motivó el segundo estudio, dedicado a mejorar la elaboración de resúmenes en L2 por los estudiantes, mediante instrucción directa. La instrucción tuvo también una contribución significativa única sobre el control de la comprensión. El nivel de inglés tuvo efectos significativos también.
Publisher: Universidad de Granada
Keywords: Comprehension monitoring
Science texts
Macrostructure
Summarization
EFL
Control de la compresión
Textos científicos
Macroestructuras
Elaboración de resúmenes
URI: http://hdl.handle.net/10481/14838
ISSN: 1697-7467
Rights : Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Citation: Gómez, Á.; Devis, A.; Sanjosé, V. Effects of summarization tasks on comprehension monitoring of science texts in university students with elementary or intermediate english proficiency. Porta Linguarum, 18: 161-176 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/14838]
Appears in Collections:Porta Linguarum, Nº18, junio 2012

Files in This Item:

File Description SizeFormat
10 Angela Gomez.pdf303.41 kBAdobe PDFView/Open
Recommend this item

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! OpenAire compliant DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback

© Universidad de Granada