Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGómez, Ángelaes_ES
dc.contributor.authorDevis, Annaes_ES
dc.contributor.authorSanjosé, Vicentees_ES
dc.date.issued2012-06en_US
dc.identifier.citationGómez, Á.; Devis, A.; Sanjosé, V. Effects of summarization tasks on comprehension monitoring of science texts in university students with elementary or intermediate english proficiency. Porta Linguarum, 18: 161-176 (2012). [http://hdl.handle.net/10481/14838]es_ES
dc.identifier.issn1697-7467
dc.identifier.otherD.L.: GR 43-2004
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/14838
dc.description.abstractTwo studies were conducted to improve Spanish university student's comprehension monitoring of macro-ideas when reading expository Science texts in English (L2). The first one evaluated the effects of using summarization tasks on comprehension monitoring compared to other reading-for-understanding tasks. A significant improvement of comprehension monitoring was obtained from the summarization tasks. Results in study 1 suggested study 2 aimed at instructing students on summarizing texts in L2. The instructional work had a single significant contribution to students’ comprehension monitoring on the macro-structural level. English proficiency also explained a significant proportion of the variances.en_US
dc.description.abstractSe desarrollan dos estudios para mejorar el control de la comprensión macrostructural en Universitarios españoles cuando leen textos expositivos de ciencias en inglés (L2). El primero evalúa el uso de tareas de resumen sobre el control de la comprensión, comparado con otras tareas de comprensión lectora. Realizar resúmenes produjo una mejora significativa en el control de la comprensión. Esto motivó el segundo estudio, dedicado a mejorar la elaboración de resúmenes en L2 por los estudiantes, mediante instrucción directa. La instrucción tuvo también una contribución significativa única sobre el control de la comprensión. El nivel de inglés tuvo efectos significativos también.es_ES
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Granadaen_US
dc.rightsCreative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Licenseen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/en_US
dc.subjectComprehension monitoringen_US
dc.subjectScience textsen_US
dc.subjectMacrostructureen_US
dc.subjectSummarizationen_US
dc.subjectEFLen_US
dc.subjectControl de la compresiónen_US
dc.subjectTextos científicoses_ES
dc.subjectMacroestructurases_ES
dc.subjectElaboración de resúmeneses_ES
dc.titleEffects of summarization tasks on comprehension monitoring of science texts in university students with elementary or intermediate english proficiency.en_US
dc.title.alternativeEfectos de las tareas de elaboración de resúmenes en el control de la comprensión de textos científicos en estudiantes universitarios con niveles de inglés elemental o intermedio.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen_US
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.identifier.doi10.30827/Digibug.14838


Ficheros en el ítem

[PDF]

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License