Elements for a redefinition of TEFL in Spanish Secondary Education Trujillo Sáez, Fernando-Jesús Task-based Content-based approach Intercultural Competence This paper introduces a framework to redefine TEFL in Spanish Secondary Education. In spite of the undeniable progress of language education in Spain, there are a number of problems which frustrate teachers and learners provoking poor results. Some of the problems involve decisions about language and methodology taken by teachers who are still too concerned about form and grammar. This redefinition of TEFL is based on four pillars: the task-based approach, the content-based approach, language awareness and intercultural competence. The task-based approach is the framework in which academic contents are dealt with. Language awareness represents a new perspective on form and grammar within a communicative approach. Finally, the intercultural competence is the educational objective of language education. Each of these four concepts have theoretical and practical implications which may help redefine the curricular design of English teaching in Spain. Este trabajo presenta un marco para redefinir la enseñanza de inglés como lengua extranjera en la educación secundaria española. A pesar del innegable progreso de la educación lingüística en España, hay ciertos problemas que frustran a profesores y estudiantes provocando malos resultados. Algunos de estos problemas incluyen decisiones tomadas por los profesores en relación con la lengua y la metodología, demasiado preocupados aún por la forma y la gramática. Esta redefinición de la enseñanza del español como lengua extranjera se basa en cuatro pilares: el enfoque basado en tareas, el enfoque basado en contenidos, la conciencia lingüística y la competencia intercultural. El enfoque basado en tareas es el marco en el cual tratar contenidos académicos. La conciencia lingüística representa una nueva perspectiva acerca de la forma y la gramática dentro de un enfoque comunicativo. Por último, la competencia intercultural es el objetivo educativo de la educación lingüística. Cada uno de estos cuatro conceptos tiene implicaciones teóricas y prácticas que pueden ayudar a redefinir el diseño curricular de la enseñanza del inglés en España. 2023-07-17T08:19:01Z 2023-07-17T08:19:01Z 2003 info:eu-repo/semantics/bookPart Trujillo Sáez, F. (2003). Elements for a redefinition of TEFL in Spanish Secondary Education. En G. Luque Agulló, A. Bueno González y G. Tejada Molina (eds.) Las lenguas en un mundo global. Jaén: Universidad de Jaén, pp. 101-111. https://hdl.handle.net/10481/83780 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0 Internacional