The impact of interdisciplinary Project Based Learning on young learners’ speaking results Cabanillas Hilario, Eneko Project-based learning Oral expression EFL Interdisciplinary Motivation Aprendizaje basado en proyectos Interdisciplinar Motivación The aim of this research study is to analyse the impact of interdisciplinary Project Based Learning (PBL) for English as a Foreign Language (EFL) teaching on speaking skill results. A quasi-experimental design was selected to that effect, with a control group (24 participants) and an experimental one (22 participants) from the 5th grade of Primary Education, in the bilingual region of The Basque Country (Spain). The intervention for the control group was founded on a traditional method, whereas the experimental one was developed through interdisciplinary projects. Furthermore, the effect of the method on students’ motivation was measured as well. There was no initial difference between the groups, but there was a statistically significant difference, associated with the instruction method, in the experimental groups’ post-test speaking results. Moreover, data showed a significant difference in motivation in favour of the control group. Notwithstanding, the variance of the groups for the results in motivation were different. The findings revealed that the effect of the interdisciplinary PBL to EFL teaching was greater on the speaking results. Nevertheless, the difference in motivation could not be directly attributed to the training method. El objetivo de esta investigación es analizar el efecto del Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) interdisciplinares para la enseñanza del inglés como lengua extranjera en los resultados de la expresión oral. Se seleccionó un diseño cuasi-experimental, con un grupo control (24 participantes) y un experimental (22 participantes) en 5º curso de Educación Primaria en la región bilingüe del País Vasco (España). La instrucción para el grupo control se cimentó en un método tradicional, mientras que para el experimental en proyectos interdisciplinares. Asimismo, se midió el efecto del método en la motivación de los estudiantes. No se observaron diferencias iniciales entre los grupos, pero existió diferencia estadísticamente significativa, atribuida al método de enseñanza, en los resultados del post-test de expresión oral en el grupo experimental. Además, los datos mostraron diferencia significativa en la motivación a favor del grupo control. Sin embargo, las varianzas de los grupos fueron distintas. Los resultados revelan que el efecto del ABP interdisciplinares para la enseñanza del inglés como lengua extranjera fue mayor en los resultados de la expresión oral. Aun así, la diferencia de motivación entre grupos no se pudo atribuir a la metodología de intervención 2023-04-18T07:18:47Z 2023-04-18T07:18:47Z 2023-01-31 info:eu-repo/semantics/article Cabanillas Hilario, E. (2023). El efecto del Aprendizaje Basado en Proyectos interdisciplinares en la expresión oral de aprendices jóvenes. Porta Linguarum Revista Interuniversitaria De Didáctica De Las Lenguas Extranjeras, (39), 129–145. https://doi.org/10.30827/portalin.vi39.22864 https://hdl.handle.net/10481/81071 10.30827/portalin.vi39.22864 eng http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución 4.0 Internacional Universidad de Granada