The Impact of Gender on the Use of Augmented Reality and Virtual Reality in Students with ASD López Belmonte, Jesús Moreno Guerrero, Antonio José Marín Marín, José Antonio Augmented reality Virtual reality Autism spectrum disorders Educational technology Gender Realidad aumentada Realidad virtual Trastorno del espectro autista Tecnología educativa Género Today’s education is in the process of transformation as a consequence of the inclusion of educational technology in learning spaces. Among the most prominent technologies is augmented and virtual reality. These emerging technologies have reflected great educational potential in different contexts. The study's objective is focused on knowing the influence of gender in the application of augmented and virtual reality in students with ASD. They have been considered in various dimensions such as motivation, attention, communication, autonomy, and learning outcomes. A quantitative research methodology has been used through a descriptive and correlational nonexperimental design to achieve this objective. 46 Spanish students with ASD participated in the study. The data were collected through a questionnaire. The results reveal differences in motivation, attention, and communication based on gender. However, in terms of autonomy and in learning outcomes, gender does not suppose any conditioner. The work culminates with various theoretical and practical implications. La educación actual se encuentra en un proceso de transformación como consecuencia de la inclusión de la tecnología educativa en los espacios de aprendizaje. Entre las tecnologías más destacadas se encuentran la realidad aumentada y la virtual. Estas tecnologías emergentes han reflejado un gran potencial educativo en diferentes contextos. El objetivo del estudio se centra en conocer la influencia del género en la aplicación de realidad aumentada y virtual en estudiantes con TEA. Se han tenido en cuenta en varias dimensiones como la motivación, la atención, la comunicación, la autonomía y los resultados del aprendizaje. Para lograr este objetivo se ha utilizado una metodología de investigación cuantitativa a través de un diseño no experimental descriptivo y correlacional. En el estudio participaron 46 estudiantes españoles con TEA. Los datos fueron recopilados a través de un cuestionario. Los resultados revelan diferencias en motivación, atención y comunicación en función del género. Sin embargo, en la autonomía y en los resultados de aprendizaje, el género no supone ningún condicionante. El trabajo culmina con diversas implicaciones teóricas y prácticas. 2022-09-06T11:07:17Z 2022-09-06T11:07:17Z 2022-07-21 info:eu-repo/semantics/article López-Belmonte, J... [et al.] (2022). El impacto del género en el uso de la realidad aumentada y la realidad virtual en estudiantes con TEA. Education in the Knowledge Society (EKS), 23. [https://doi.org/10.14201/eks.28418] http://hdl.handle.net/10481/76546 10.14201/eks.28418 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Universidad de Salamanca