Management of teacher talking time in adult students of english as a foreign language at university of Guayaquil Donoso Noboa, Galo López López, Jacqueline Action research Techniques Production Investigación de acción Técnicas Producción This study was a practical action research. The objective was to find out how much adults can feel engaged and motivated to learn English and increase the oral production in class. This research was conducted in a university of Ecuador with a course of adults that are between eighteen and forty years old. The researchers were active participants in the intervention. The intervention lasted seven weeks. It explored different techniques for increasing oral production in an English class. The survey applied to the students and the prolonged observation gave the necessary criteria to answer the research question. Este estudio fue una investigación práctica de acción. El objetivo era descubrir el compromiso y la motivación de los adultos para aprender inglés y aumentar la producción oral en clase. Esta investigación se realizó en una universidad de Ecuador con un curso de adultos de entre 18 y 40 años. Los investigadores fueron participantes activos en la intervención. La intervención duró siete semanas. Exploró diferentes técnicas para aumentar la producción oral en una clase de inglés. La encuesta aplicada a los estudiantes y la observación prolongada dieron los criterios necesarios para responder la pregunta de investigación. 2020-05-20T10:50:29Z 2020-05-20T10:50:29Z 2020 info:eu-repo/semantics/article Donoso, B., & López, J. (2020). Management of teacher talking time in adult students of english as a foreign language at university of Guayaquil. Publicaciones,50(2), 103–119. doi:10.30827/publicaciones.v50i2.13947 http://hdl.handle.net/10481/62157 doi:10.30827/publicaciones.v50i2.13947 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España Universidad de Granada