Analysing EFL learners’ written corpus for a better teaching and learning of gerund and toinfinitive structures Benali Taouis, Hanane López Pérez, Sidoni Foreign language teaching and learning Grammar (verb forms) Error analysis L1 interference La enseñanza de idiomas y el aprendizaje Gramática (formas verbales) Análisis de errores La interferencia de la L1 This investigation analyzes the use of gerund and to-infinitive verbs by Spanish learners of English using AntConc, a free concordance software program that scrutinizes the corpus for frequency, concordance, clusters and collocates. We analyzed these verb forms because there are few studies that focus on this aspect of English grammar (Mair 2000; Gries 2010) and also because the Spanish language has infinitive use but does not employ the gerund form after verbs (Niño-Murcia 1995). Our genuine corpus includes 155 participants and 247 writing samples by students in the Bachelor’sDegree in Early Childhood Education in the subject, ICT tools applied to the learning of English language, from the academic year 2013-2014 to 2015-2016. The aim of this research is to analyze the errors of Spanish learners of English for frequency and collocates to find out whether the errors are a result of frequency, L1 interference (Ellis 1994; Gass and Selinker 2001) and/or a mere aftereffect of a poor teaching method. The results of the corpus analysis thereof demonstrated that in most cases the errors have shown themselves to be a manifestation of interlanguage output. The implications of this study are useful to both teachers and learners. Esta investigación analiza el uso de los verbos que van con gerundio o infinitivo por estudiantes españoles de inglés utilizando AntConc, un programa informático de concordancia gratuito que analiza el corpus por frecuencia, concordancia, agrupaciones y colocados. Se han elegido estas formas verbales porque hay pocos estudios que se centran en estos aspectos de la gramática inglesa (Mair 2000; Gries 2010) y también porque el idioma español tiene el uso del infinitivo, pero no emplea el gerundio después de los verbos (Niño-Murcia 1995). El corpus utilizado en este estudio es una auténtica producción escrita compilada a través de la plataforma de UNIR, que incluye 155 sujetos y 247 muestras de los alumnos del Grado en Maestro en Educación Infantil en la asignatura, Herramientas TIC aplicadas al aprendizaje de la lengua inglesa, desde el curso académico 2013-2014 hasta 2015-2016. El objetivo de esta investigación es analizar los errores de los estudiantes españoles de inglés por frecuencia y colocados con el fin de averiguar si los errores son el resultado de la frecuencia con la que se utilizan los mismos en las distintas lenguas, la interferencia de la L1 (Ellis 1994; Gass y Selinker 2001) y/o un mero efecto de un método de enseñanza inadecuado. Los resultados del análisis del corpus previamente mencionado demostraron que en la mayoría de los casos los errores eran una manifestación de la interlingua. Obviamente, las implicaciones de este estudio son útiles para profesores y alumnos. 2020-03-05T07:51:21Z 2020-03-05T07:51:21Z 2019 info:eu-repo/semantics/article Benali, H. & López, S. (2019). Analysing EFL learners’ written corpus for a better teaching and learning of gerund and to-infinitive structures. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(1). 84 – 100. [http://hdl.handle.net/10481/60012] http://hdl.handle.net/10481/60012 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada