Amotivation in Filipino ESL Learners: Exploring Some Correlates Lucas, Rochelle Irene G. Bernardo, Allan B. I. Rojo Laurilla, Mildred A. Amotivation Approaches to learning English as a Second Language Motivation Amotivación Enfoques de aprendizaje Inglés como segunda lengua Motivación The study explores correlates of Filipino students’ reasons for amotivation in learning English as a second language. Students answered questionnaires on reasons for amotivation, approaches to learning, and language use outside school. Results show that amotivation is positively associated with surface learning approaches but negatively associated with deep learning approaches. Frequency of use of English in activities outside school was also associated with dimensions of amotivation. The results indicate how amotivation arises from students’ engagement of their English classes and the importance of English in their life, and can help ESL teachers identify students at risk of amotivation. El estudio explora correlatos de las razones por las que los estudiantes filipinos muestran “desmotivación” al aprender inglés como segundo idioma. Los estudiantes respondieron a cuestionarios sobre la desmotivación, enfoques de aprendizaje, y uso del idioma fuera del ámbito académico. Los resultados muestran que la desmotivación está positivamente asociada con enfoques de aprendizaje superficiales y negativamente con enfoques de aprendizaje profundos. También la frecuencia del uso del inglés en actividades fuera del ámbito académico se asocia con dimensiones de amotivación. Los resultados indican cómo la desmotivación proviene del compromiso de los alumnos en sus clases de inglés y la importancia del inglés en sus vidas, y pueden ayudar a los profesores de Inglés como segunda lengua a identificar a los alumnos en riesgo de desmotivación. 2018-11-27T10:02:13Z 2018-11-27T10:02:13Z 2016-06 info:eu-repo/semantics/article Lucas, Rochelle Irene G.; Bernardo, Allan B. I.; Rojo Laurilla, Mildred A. Amotivation in Filipino ESL Learners: Exploring Some Correlates. Porta Linguarum, 26: 109-119 (2016). [http://hdl.handle.net/10481/53938] 1697-7467 http://hdl.handle.net/10481/53938 10.30827/Digibug.53938 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ info:eu-repo/semantics/openAccess Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España Universidad de Granada