Teacher training on gender and sexual identities in a Spanish context Barozzi, Stef Guijarro Ojeda, Juan Ramón Pérez Valverde, María Cristina Ruiz Cecilia, Raúl Universidad de Granada. Programa Oficial de Doctorado en: Ciencias de la Educación Formación Sexualidad Género Educación Profesores Lenguas Inglés Identidad sexual Esta tesis se basa en una investigación-acción en el aula que se llevó a cabo en España en la Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad de Granada. Su objetivo principal es justificar la necesidad de formar y empoderar al alumnado universitario y al profesorado en activo en las identidades sexuales y en el no binarismo de género, a favor de la equidad de las personas LGBTI (Lesbianas, Gays, Bisexuales, Trans e Inersexuales) y queer. This thesis is based on action research undertaken in Spain at the Faculty of Education of the University of Granada. The main research objective was to demonstrate the need to train and empower pre-service and in-service teachers so as to enable them to take pedagogical action in favour of LGBTI (Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersexual) and queer persons’ equity in education. 2016-11-15T10:47:49Z 2016-11-15T10:47:49Z 2016 2016-01-29 info:eu-repo/semantics/doctoralThesis Barozzi, S. Teacher training on gender and sexual identities in a spanish context. Granada: Universidad de Granada, 2016. [http://hdl.handle.net/10481/43369] 9788491256915 http://hdl.handle.net/10481/43369 spa eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada