Comparative study between United Kingdom education system and Spain education system Flores Pérez, Fátima Educational systems Childhood United Kingdom Spain Comparative study Sistemas educativos Infancia Reino Unido Estudio comparativo In this paper, I have made a comparative study of educational systems in the UK and Spain, with regard to Early Childhood Education. In addition, there is research on the different educational theories that emerged about education for younger, as functionalism or Progressivism among others. Moreover, I have done a search about the first pedagogical currents that emerged in relation to children's education and how each of them proposed work with children. To better understand the education system of these European countries, I have drawn the most important moments of early childhood education throughout the English-and Spanish history. With regard to the study of both educational systems, it has been divided into two sections for better understanding: first, I compared the organization of the stages of early childhood education between the two countries and secondly I have written the curriculum with these countries work early childhood education. En este trabajo, se hace un estudio comparativo entre los sistemas educativos de Reino Unido y España, en lo que respecta a la Educación Infantil. Además, se hace una investigación sobre las diferentes corrientes educativas que surgieron conforme la educación para los más pequeños, tales como el Funcionalismo o el Progresismo entre otros. Por otra parte, he realizado una búsqueda sobre las primeras corrientes pedagógicas que surgieron con relación a la educación infantil y como cada una de ellas proponía el trabajo con los niños. Para comprender lo mejor posible las educaciones de estos países europeos, se encuentran redactados los momentos más importantes de la educación infantil a lo largo de la historia inglesa y española. Con lo que respecta al estudio de ambos sistemas educativos, se ha dividido en dos apartados para su mejor comprensión: en primer lugar, he comparado la organización de las etapas de la educación infantil entre ambos países y en segundo lugar he redactado los curriculum con los que estos países trabajan la educación infantil. 2015-05-08T12:15:31Z 2015-05-08T12:15:31Z 2015-05-08 info:eu-repo/semantics/bachelorThesis http://hdl.handle.net/10481/35919 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License