How polite can you get?: A comparative analysis of interlanguage pragmatic knowledge in spanish and moroccan EFL university students Linde, Ángeles Interlanguage Speech acts Analogies Requests and refusals Strategies Distractors Negative transfer Interlenguaje Actos del habla Analogía Petición y denegación Transferencia negativa This study is anchored in the field of interlanguage pragmatics (ITP), and the approach taken is speech-act based. In particular, our investigation compares Spanish and Moroccan university learners in the way they perceive analogies, requests and refusals with a view to shedding light on their pragmatic knowledge and strategy differences. Data were collected by a Multiple-choice discourse completion tasks questionnaire. Results show that Spanish and Moroccan speakers performed equally in terms of the apology speech act, but differed significantly when performing request and refusal speech acts. They also reveal that the two groups of participants were significantly different in terms of their indirect distractor choice, but not in their strategy and direct choices. These findings are supported by previous research. Este artículo se encuadra dentro del campo de la pragmática interlingüística, en particular en el estudio de los actos del habla de analogía, petición y denegación. Se plantea investigar la percepción que dos grupos de estudiantes, españoles y marroquíes, tienen de estos actos del habla con el fin de evaluar su conocimiento pragmático y detectar diferencias significativas en la elección de las opciones incorrectas. Para la recogida de datos se utilizó un cuestionario de MCDT. Los resultados muestran que perciben de igual forma las analogías, pero que difieren significativamente en cuanto a su percepción de las peticiones y denegaciones. Asimismo, se encontraron diferencias significativas en la elección de las opciones indirectas, pero no así en la elección de las estrategias y opciones directas. Estos resultados vienen a avalar anteriores investigaciones en este campo. 2014-05-22T12:08:53Z 2014-05-22T12:08:53Z 2009-06 info:eu-repo/semantics/article Linde, A. How polite can you get?: A comparative analysis of interlanguage pragmatic knowledge in spanish and moroccan EFL university students. Porta Linguarum, 12: 133-147 (2009). [http://hdl.handle.net/10481/31876] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31876 10.30827/Digibug.31876 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada