Teachers’ attitudes towards correcting students’ written errors and mistakes López Valero, Amando Encabo Fernández, Eduardo Iseni, Arburim Clarkson, Christopher Paul Writing Escritura Attitudes Actitudes Mistakes and errors Errores y equivocaciones Teaching/ learning of languages Enseñanza y aprendizaje de lenguas The following article is the result of extensive work in the field of writing in teaching and learning English. This study is intended as a modest contribution for teachers who wish to improve their attitudes towards the mistakes and errors of students. The conclusions are based on the results of a series of observations, surveys, interviews and tests on the nature of the mistakes in spoken and written language committed during the process of teaching and learning. The main emphasis is placed on the nature of the errors, and why students make mistakes. We also examine whether we should indeed be concerned at all about the mistakes and errors made by students. Also of interest to us are the techniques used in the correction of mistakes and errors. Special emphasis is placed on recommendations both for new teachers and students. We do not pretend to offer ready-made solutions, but instead attempt to supply a contribution in the field of language teaching and learning. Esta aportación es el resultado de un trabajo prolongado en el ámbito de la enseñanza/aprendizaje de la Lengua inglesa. Este artículo pretende ser una aportación para el profesorado que intente mejorar su labor docente reflexionando sobre la actitud que se debe adoptar con respecto a los errores de los estudiantes. Las conclusiones están basadas en observaciones, búsquedas, entrevistas y pruebas de medida para localizar la naturaleza de las equivocaciones en la lengua hablada y escrita dentro de los procesos de enseñanza y aprendizaje. El problema debe establecerse en torno al análisis de errores y equivocaciones cometidos por los estudiantes a través de sus producciones para tratar de encontrar el porqué se producen los mismos. De igual modo se revisan determinadas técnicas para corregir errores y equivocaciones además de consejos efectivos para el nuevo profesorado y alumnado. No se pretende aportar recetas sino contribuir al desarrollo del campo de la enseñanza y el aprendizaje de Lenguas. 2014-05-19T11:51:31Z 2014-05-19T11:51:31Z 2008-06 info:eu-repo/semantics/article López Valero, A.; et al. Teachers’ attitudes towards correcting students’ written errors and mistakes. Porta Linguarum, 10: 21-30 (2008). [http://hdl.handle.net/10481/31777] 1697-7467 D.L.: GR 43-2004 http://hdl.handle.net/10481/31777 10.30827/Digibug.31777 eng http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Universidad de Granada