Educar para la comunicación Rus Martínez, Antonio J. Tecnologías de la información y la comunicación Integración curricular Educación y mas-media Familia y educación Familia y mas-media Information and communication technologies Curricular integration Education and mass-media Family and education Family and mass-media Los medios de comunicación audiovisual influyen poderosamente en los escolares que viven inmersos en ellos. En cambio, el profesorado, como generación, ha sido afectado por una cultura esencialmente logocéntrica; más en concreto, en la oralidad y en la letra impresa. El trabajo que presento relaciona la televisión, o medios de comunicación en general, y la educación; y señala líneas de fuerza que debieran regir las vidas en las aulas y en las propias familias. Audiovisual resources exert a great influence on school children, who, on the other hand, live immersed in a audiovisual world. In contrast, teachers tend to reproduce, in class, a “logocentric” culture based fundamentally on oral and verbal information or on the printed word. The paper that I present here relates TV and the audiovisual resources in general with education and traces itineraries that should be taken into account in the classroom and in the family atmosphere. 2011-04-08T06:28:42Z 2011-04-08T06:28:42Z 2011-04-08T06:28:42Z info:eu-repo/semantics/article 1138-414X 1989-639X http://hdl.handle.net/10481/15166 spa rev71COL5;71 http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License