Conceptualizing professional development in mathematics: Elements of a model Sztajn, Paola Campbell, Matthew P. Yoon, Kwang S. Mathematics teacher education Professional development Theoretical models Desarrollo profesional Formación del profesor de matemáticas Modelos teóricos This theoretical paper discusses the concept of models for mathematics professional development. After examining the related literature, we propose a definition of this concept that includes four elements: goals, theories, contexts, and structure. We present aspects of professional development that comprise each element. En este artículo teórico discutimos sobre el concepto de modelos para el desarrollo profesional en matemáticas. Después de examinar la literatura relacionada, proponemos una definición de este concepto que incluye cuatro elementos: metas, teorías, contextos y estructura. Presentamos los aspectos del desarrollo profesional que abarca cada elemento. 2011-02-23T07:11:37Z 2011-02-23T07:11:37Z 2011-03-01 info:eu-repo/semantics/article Sztajn, P., Campbell, M. P., & Yoon, K. S. (2011). Conceptualizing professional development in mathematics: elements of a model. PNA, 5(3), 83-92. 1887-3987 http://hdl.handle.net/10481/14595 eng PNA;5(3) http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License Grupo de Investigación Didáctica de la Matemática: Pensamiento Numérico, (FQM-193)