• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: Acceso y Evaluación de la Información Científica (HUM466)
  • HUM466 - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Grupo: Acceso y Evaluación de la Información Científica (HUM466)
  • HUM466 - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Conquering the iron throne: using classcraft to foster students’ motivation in the EFL classroom

[PDF] TEwT full paper.pdf (1.359Mb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/99293
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Rivera Trigueros, Irene; Sánchez Pérez, María del Mar
Editorial
Maria Curie-Sklodowska University, University of Nicosia
Materia
Classcraft
 
English as a Foreign Language
 
gamification
 
motivation
 
secondary education
 
Fecha
2020
Referencia bibliográfica
Rivera-Trigueros, I., & Sánchez-Pérez, M. M. (2020). Conquering the iron throne: Using Classcraft to foster students’ motivation in the EFL classroom. Teaching English with Technology, 20(2), 3-22
Patrocinador
Proyecto de innovación docente de la Universidad de Almería "“Classcraft como plataforma de gamificación en el aula universitaria de lengua extranjera"
Resumen
This study aims to analyse motivation in the English as a Foreign Language (EFL) secondary classroom through gamification. To this end, a gamification proposal based on Game of Thrones TV series was designed. Classcraft, an online role-playing platform, was used to create a gaming scenario in the classroom. The proposal was implemented in two groups of 4th year of secondary school, formed by 43 students aged between 15 and 16 years old. Results showed that gamification had a positive impact on fostering students’ motivation. Particularly, a notable increase in students’ participation was observed since their extrinsic and intrinsic motivation – which increased 0.69 and 0.58 points accordingly – had improved after the implementation of the gamification proposal. Consequently, Classcraft proved to be a tool with a great potential to involve and engage students in the EFL classroom.
Colecciones
  • HUM466 - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias