• español 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Ver ítem 
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
  •   DIGIBUG Principal
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Comercialización e Investigación de Mercados
  • DCIM - Artículos
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El efecto del lenguaje extranjero como transportador de valores culturales

[PDF] 16 - Alcántara et al - efecto sociolinguismo - Egitania - 2018_208-3293-1-PB.pdf (266.4Kb)
Identificadores
URI: https://hdl.handle.net/10481/94884
ISSN: 1646-8848
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Ver Estadísticas de uso
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Autor
Alcántara Pilar, Juan Miguel; Sánchez Duarte, Iván Manuel; Rodríguez López, María Eugenia; Rojas Lamorena, Álvaro José
Materia
Foreign language
 
Advertising slogan
 
Sociolinguism
 
Fecha
2018
Referencia bibliográfica
Alcántara-Pilar, J.M., Sánchez-Duarte, I., Rodríguez-López, M.E., Rojas-Lamorena, A. (2018). El efecto del lenguaje extranjero como transportador de valores culturales. Egitania Sciencia, 22(12), 129-144.
Resumen
In international advertising, a foreign language is often used for symbolic purposes. Every language is associated with some characteristic. The present study analyzes which characteristics and sectors are associated to the languages studies, and what image of the company is generated through the language. In order to achieve this objective, we chose a between-subjects experimental design, using three languages, namely: Italian (L1), Turkish (L2) and Russian (L3). We designed an audio slogan, translated into the different languages. The total sample exposed to the slogan is composed of 184 subjects. The results show that the most identified language is also the one most associated with positive characteristics of the advertising message, and the one that therefore better projects a favorable image of the company. This provides business solutions in the field of advertising and the use of foreign languages to boost the effectiveness and persuasion of it.
Colecciones
  • DCIM - Artículos

Mi cuenta

AccederRegistro

Listar

Todo DIGIBUGComunidades y ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciaciónPerfil de autor UGREsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriaFinanciación

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contacto | Sugerencias