Improving skills in master’s degree contexts: New experiences with professionals and craft companies
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Sáez Pérez, María PazEditorial
GKA Ediciones
Materia
Active methodologies Professional skills Master’s degree Cultural heritage Craft companies Innovation Building-renovation Metodologías activas Competencias profesionales Máster Universitario Patrimonio cultural Empresas artesanales Innovación Rehabilitación de edificios
Date
2022-12-20Referencia bibliográfica
Saéz-Pérez, M. P. (2022). Improving skills in master’s degree contexts: New experiences with professionals and craft companies. HUMAN REVIEW. International Humanities Review / Revista Internacional De Humanidades, 11(Monográfico), 1–13. [https://doi.org/10.37467/revhuman.v11.4182]
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Teaching Innovation Project “Laboratorio de estudios previos e informes sobre patrimonio histórico edificado” of the Master in Science and Technology in Heritage Architectural (CiTPA-Ugr); University Master’s Degree in Architectural Rehabilitation (MARA-Ugr); Research Groups RNM 0179 and HUM 629 of the Junta de Andalucía; Unidad de Calidad, Innovación y Prospectiva de la Universidad de Granada; WARMEST and RRRMAKER Projects H2020-MSCA-RISE (Marie Skłodowska-Curie Research and Innovation Staff Exchange)Résumé
This research evaluates the improvements that the use of Active Teaching and Learning Methodologies entails regarding the acquisition of professional skills of future graduates of the Masters dealing with intervention in Architectural Heritage, including product and resource improvements. The objectives address students’ training, oriented toward professional activity, determining the effectiveness of innovation. The real problems were exposed to be faced at a professional level and were solved through different parts, which were developed in different phases. The results obtained allowed us to conclude that teaching and performing practical tasks related to professional competencies are verified as an advance in the subject. Esta investigación evalúa las mejoras que supone el uso de Metodologías Activas de Enseñanza y Aprendizaje en la adquisición de competencias profesionales de los futuros egresados de los Másteres que aborden la intervención en el Patrimonio Arquitectónico, las cuales incluyen la mejora de productos y recursos. Los objetivos se centran en la formación del alumno, orientado a la actividad profesional, el cual determina la eficacia de la innovación. Se expusieron los problemas reales a afrontar y se desarrollaron en diferentes fases. Los resultados obtenidos permiten concluir que enseñar y realizar tareas prácticas relacionadas con las competencias profesionales ofrece buenos avances.