Teacher training on TBLT: a study with pre-service EFL Primary teachers at the University of Granada
Metadatos
Afficher la notice complèteAuteur
Taourite, FatimaEditorial
Universidad de Granada
Director
Ruiz Cecilia, RaúlDepartamento
Universidad de Granada. Programa de Doctorado en Ciencias de la EducaciónMateria
Task-Based Language Teaching (TBLT) Teacher education Spanish pre-service primary teachers Language teaching EFL Enseñanza de idiomas basada en tareas (TBLT) Formación del profesorado Profesores de primaria en formación Enseñanza de idiomas
Date
2022Fecha lectura
2022-05-06Referencia bibliográfica
Taourite, Fatima. Teacher training on TBLT: a study with pre-service EFL Primary teachers at the University of Granada. Granada: Universidad de Granada, 2022. [http://hdl.handle.net/10481/76086]
Patrocinador
Tesis Univ. Granada.Résumé
The current thesis seeks to explore the efficacy of a task-based language teaching
(TBLT) programme in influencing Spanish pre-service EFL teachers' knowledge and
beliefs regarding teaching English by using tasks. Despite the sheer amount of research
and empirical evidence for the adequacy of TBLT, findings demonstrate that the
implementation of TBLT in classrooms is not always successful in different language
classes worldwide (Adam & Newton, 2009; Butler, 2011, 2017; Thomas & Reinders,
2015), and also show teachers' low understanding of TBLT and lack of awareness
regarding using this approach in their classes. These factors are the main reasons behind
undertaking this research and make it a valuable topic to advance in this research context. La tesis actual surge del interés por explorar la eficacia del programa de enseñanza
basado en tareas para influir en el conocimiento y las creencias de los profesores en
formación de inglés como lengua extranjera en España y sus creencias sobre la enseñanza
del inglés mediante tareas. A pesar de la gran cantidad de investigación y evidencia
empírica de la idoneidad de TBLT, los hallazgos demuestran que la implementación de
TBLT en las aulas no siempre es exitosa en diferentes clases de idiomas de todo el mundo
(Adam & Newton, 2009; Butler, 2011, 2017; Thomas & Reinders, 2015) así como la poca
comprensión de los profesores de TBLT y la falta de conciencia sobre el uso de este
enfoque en sus clases. Estos factores son las principales razones para que esta
investigación se ha llevado a cabo y la convierte en un tema valioso para avanzar en este
contexto de investigación.