Correlating Self-Efficacy with Self-Assessment in an Undergraduate Interpreting Classroom: How Accurate can Students be?
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Liu, JingEditorial
Universidad de Granada
Materia
Interpreting self-efficacy Self assessment Self-assessment accuracy Consecutive interpreting Chinese students Autoeficacia de interpretación Autoevaluación Precisión de autoevaluación Interpretación consecutiva Estudiantes chinos
Fecha
2021Referencia bibliográfica
Liu, Jing. Correlating Self-Efficacy with Self-Assessment in an Undergraduate Interpreting Classroom: How Accurate can Students be?. Porta Linguarum 36, junio 2021, 9-25. [DOI: 10.30827/portalin.v0i36.13897]
Resumen
The current paper intends to explore whether there are significant correlations between students’ self-efficacy and their self-assessment accuracy and how the former
mediates the latter. Framed within an undergraduate interpreting classroom in China, which
shares similar pedagogical aims with general foreign language courses, a total of 53 senior
students completed an Interpreting Self-Efficacy (ISE) Scale before self-assessing their
English-Chinese consecutive interpreting performance. Spearman correlation tests were
employed to investigate the correlations between students’ ISE level and their self-assessment accuracy, compared with the teacher’s marks. Although ISE and self-assessment accuracy were positively correlated, the relation was not significant. Medium to low level
ISE could only vaguely predict students’ self-assessment performance, but students were
capable of accurate self-assessment regardless of their ISE level. This justifies more rigorous
reflection on self-regulated learning enabled by accurate self-assessment in language classrooms, which is simultaneously informed by multiple social and psychological variables
experienced by individual learners, such as self-efficacy. El artículo actual tiene la intención de explorar si existen correlaciones significativas entre la autoeficacia de los estudiantes y la precisión de su autoevaluación y cómo la
primera interviene en la segunda. Enmarcado dentro de un aula de interpretación de pregrado
en China, que comparte objetivos pedagógicos similares con cursos generales de idiomas
extranjeros, un total de 53 estudiantes de último año completaron una escala de autoeficacia
en la interpretación (ISE) antes de autoevaluar su desempeño de interpretación consecutiva
inglés-chino. Se emplearon pruebas de correlación de Spearman para investigar las correlaciones entre el nivel de ISE de los estudiantes y la precisión de su autoevaluación, en comparación con las calificaciones del maestro. Aunque ISE y la precisión de la autoevaluación se
correlacionaron positivamente, la relación no fue significativa. El ISE de nivel medio a bajo
solo podía predecir vagamente el desempeño de la autoevaluación de los estudiantes, pero
los estudiantes eran capaces de realizar una autoevaluación precisa independientemente de
su nivel de ISE. Esto justifica una reflexión más rigurosa sobre el aprendizaje autorregulado
gracias a una autoevaluación precisa en las aulas de idiomas, que está informada simultáneamente por múltiples variables sociales y psicológicas que experimentan los alumnos
individuales, como la autoeficacia.