L2 writers’ perspectives on face-to-face and anonymous peer review: Voices from China
Metadatos
Afficher la notice complèteEditorial
Universidad de Granada
Materia
Peer review Peer feedback Anonymity L2 writing Chinese students Revisión por pares Retroalimentación por pares Anonimato Escritura en L2 Estudiantes chinos
Date
2021Referencia bibliográfica
Kim, Sugene; Lan, Yizhou. L2 writers’ perspectives on face-to-face and anonymous peer review: Voices from China. Porta Linguarum 35, enero 2021, 149-164. [DOI: https://doi.org/10.30827/portalin.v0i35.13887]
Résumé
To validate a recent study conducted in the Japanese context that contradicted
the previously held view that Asian students are culturally predisposed to be reluctant peer reviewers, this study examined Chinese EFL learners’ experiences with and perspectives on peer
review in a writing classroom. Fifty-seven college students were asked to perform peer review
in face-to-face and anonymous modes to examine whether anonymising the process encourages them to offer more constructive criticism. Data were collected from a Likert-based survey,
interviews, and the instructor’s field notes. Statistical analysis of the survey data only partially
supported the findings of the study replicated, indicating Chinese students’ preference for both
face-to-face and anonymous review modes. Although most of the participants exhibited resistance to peer review during the initial stage, they began to appreciate the benefits of the activity,
particularly the verbal discussion component of the face-to-face mode, while some of them
refused to give negative feedback on their peers’ work. Regardless of the peer-review mode,
the participants remained overly conscious of their feedback accuracy and continued to seek
confirmation and oversight from an authority figure (the teacher) rather than taking initiative. Para verificar un reciente estudio realizado en el contexto japonés de EFL que
contradice la opinión formulada de que los estudiantes asiáticos, por causas culturales, no
están dispuestos a ser críticos por pares, este estudio se concentra en las percepciones de los
estudiantes chinos sobre críticas en clases de redacción. Se pidió a 57 estudiantes universitarios que realizaran críticas anónimas y cara a cara para saber si el anonimato los alienta a
ofrecer críticas más constructivas. Los datos se recopilaron a partir de una encuesta basada en
una escala Likert, entrevistas y notas del instructor. El análisis de la encuesta solo respaldaba
parcialmente los hallazgos del estudio rehecho, demostrando la preferencia de los estudiantes
chinos hacia las modalidades de críticas cara a cara y anónimas. Si bien la mayoría de los
participantes mostraron resistencia a las críticas por pares al comienzo, comenzaron a apreciar
los beneficios de ellas, en especial la discusión verbal de la modalidad cara a cara, aunque
algunos no quisieron hacer comentarios negativos sobre el trabajo de sus compañeros. Los
participantes se mantuvieron muy conscientes de la precisión de su retroalimentación y buscaron la confirmación y supervisión de una autoridad (el profesor), en lugar de tomar iniciativa.