Reconeixement d’emocions en alumnat amb TEA: anàlisi de la literatura
Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Trastorn del Espectre Autista Autism Spectrum Disorder
Date
2021-02-03Referencia bibliográfica
Bosch Collado, P., Marín Suelves, D. y Tornero Cabedo, A. (2021). Reconeixement d’emocions en alumnat amb TEA: anàlisi de la literatura. REIDOCREA, 10(11), 1-18.
Sponsorship
Correspondencia a través de ORCID: Diana Marín Suelves - 0000-0002-5346-8665Abstract
El present article presenta una revisió bibliogràfica mitjançant la qual es pretén conéixer l’efectivitat dels programes d’intervenció destinats a afavorir el reconeixement d’emocions en alumnat amb Trastorn de l’Espectre Autista. Per a la selecció d’articles es tingueren en compte una sèrie de criteris d’inclusió i d’exclusió, així s’examinaren 22 estudis en total. En la majoria dels estudis es mostren millores en el dèficit emocional analitzat i, de vegades, es destaca una disminució en els símptomes característics del trastorn. Considerant els resultats obtinguts es fica de manifest la necessitat de realitzar intervencions d’aquest tipus per contribuir a millorar la qualitat de vida d’aquestes persones. This article is a bibliographical review through which the aim is to know the effectiveness of intervention programmes aimed at favouring the recognition of emotions in students with autism spectrum disorder. The selection of articles took into account a series of inclusion criteria and 22 studies in total were examined. In most studies, improvements in the emotional deficit analysed are shown and, sometimes, a decrease in the characteristic symptoms of the disorder is highlighted. Considering the results obtained, the need to carry out such interventions is revealed to help improve the quality of life of these people.