• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Historia y Ciencias de la Música
  • DHCM - Artículos
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 1.-Investigación
  • Departamentos, Grupos de Investigación e Institutos
  • Departamento de Historia y Ciencias de la Música
  • DHCM - Artículos
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Soundscape of the Ceremonies Held for the Beatification of St Teresa of Ávila in the Crown of Aragon, 1614

[PDF] 1A1_Investigacion_Publicaciones_Soundscapes_of_the_Ceremonies.pdf (1022.Ko)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/63086
DOI: https://doi.org/10.7203/SCRIPTA.6.7831
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
Mazuela Anguita, Ascensión; Knighton, Tess
Editorial
Universitat de València
Materia
Beatification festivities
 
Music
 
Date
2015
Referencia bibliográfica
Knighton, Tess; Mazuela-Anguita, Ascensión. “The Soundscape of the Ceremonies Held for the Beatification of St Teresa of Ávila in the Crown of Aragon, 1614”. Scripta: Revista internacional de literatura i cultura medieval i moderna, 6 (2015), pp. 225-250 <https://doi.org/10.7203/SCRIPTA.6.7831>.
Résumé
The beatification of Saint Teresa of Ávila in October 1614 gave rise to widespread celebrations in many of the cities and towns of the Iberian Peninsula. Printed relaciones describing these celebrations, despite their limitations —in terms of political agenda, propaganda, rivalry and literary style— can nevertheless provide information about musical experience and can help to recreate the ephemeral soundscapes of these events. This article will focus on the ceremonies held in the Crown of Aragon, especially Saragossa and Barcelona, taking into consideration the typology of different musics —heraldic, divine and festive— and factors such as the moment in time, function, dynamic, urban spaces and blurring of boundaries, public (listeners), musical resources and performance practice, repertories and genres, signifiers and associations for listeners, and impact.
Colecciones
  • DHCM - Artículos

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire