Collaborative and Individual Writing: Effects on Accuracy and Fluency Development
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/62801Metadata
Show full item recordEditorial
Universidad de Granada
Materia
Sociocultural theories Collaborative Writing Fluency Accuracy Teoría sociocultural Redacción colaborativa Fluencia Precisión
Date
2020-01Referencia bibliográfica
Sarkhosh, Mehdi; Najafi, Shiva. Collaborative and Individual Writing: Effects on Accuracy and Fluency Development. Porta Linguarum 33, enero 2020, 27-42. [http://hdl.handle.net/10481/62801]
Abstract
The present study investigates the differential effects of collaborative vs. individual writing approaches on the development of fluency and accuracy among male and
female EFL learners. The study is unprecedented in terms of investigating the effect of these
two approaches on fluency and accuracy development in the long-run through a delayed
posttest. Additionally, the study examines the development of fluency and accuracy over
seven successive sessions longitudinally. The written outputs, produced by the participants,
were scored for fluency and accuracy according to the method applied by Wigglesworth and
Storch (2009). The Data, analyzed through MANCOVA and ANOVA analyses, revealed that
collaborative writing led to more fluent texts for both males and females in the short and the
long run. Also, the collaboratively written compositions were more accurate in comparison
to those written individually for males and females in the short and long run. Este estudio investiga los efectos diferenciales de la redacción colaborativa
versus la versión individual y sus acercamientos del desarrollo de la precisión y fluencia entre los aprendices varones y mujeres EFL. El estudio no tiene precedente alguno en término
de investigación de los efectos de estos dos acercamientos en un largo manejo a través de
post prueba (posttest) dilatada. Además, el estudio comprueba el desarrollo de la precisión
y fluencia en siete sesiones sucesivas longitudinalmente. Las producciones escritas hechas
por los participantes fueron apuntadas para la fluencia y precisión en concordancia con el
método aplicado por Wigglesworth and Storch (2009). Este dato analizado a través de la
Mancova y Anova y sus análisis revela que la redacción colaborativa dirigida a más textos
fluentes para ambos, varones y mujeres, en un manejo largo y un manejo corto. También las
composiciones escritas eran más precisas en comparación con aquellas escritas individualmente para los aprendices varones y mujeres en el manejo largo y el corto.