Mathematics teacher’s specialised knowledge of prospective primary teachers: An explorative study
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/62352Metadata
Show full item recordAuthor
Ferretti, FedericaEditorial
Universidad de Granada
Materia
MTSK model Primary Education Prospective primary teachers Educación Primaria Modelo MTSK Profesores de primaria en formación
Date
2020Referencia bibliográfica
Ferreti, F. (2020). Mathematics teacher’s specialised knowledge of prospective primary teachers: An explorative study. PNA 14(3), 226-240. [http://hdl.handle.net/10481/62352]
Abstract
The importance of good mastery of specialised mathematics knowledge
for mathematics teachers and prospective teachers is now recognised
internationally. This paper presents an exploratory study aimed at
investigating how mathematics education courses affect the Mathematics
Teachers’ Specialised Knowledge (MTSK) of prospective primary
teachers. A questionnaire was administered to a sample of 118 future
teachers, and an analysis of their answers was carried out with the MTSK
model. The research highlights positive feedback on the effectiveness of
the mathematics education laboratory that was staged, and provides an
outline of the beliefs and the knowledge of the prospective teachers. La importancia de un buen dominio del conocimiento matemático
especializado para los futuros profesores de matemáticas está aceptada
internacionalmente. Este artículo presenta un estudio exploratorio
destinado a investigar cómo los cursos de educación matemática afectan
el Conocimiento Especializado de Profesor de Matemáticas (MTSK) de
futuros profesores de educación primaria. Se administró un cuestionario
a una muestra de 118 futuros profesores y se analizaron sus respuestas
con el modelo MTSK. La investigación pone de relieve los comentarios
positivos sobre la eficacia del laboratorio de enseñanza de las
matemáticas que se puso en marcha, y permite realizar un esbozo de las
creencias y los conocimientos de los futuros profesores.