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dc.contributor.authorBirová, Lenka
dc.date.accessioned2020-05-19T23:41:52Z
dc.date.available2020-05-19T23:41:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationBirová, L. (2019). Flipped classroom and its use in teaching English as a foreign language. Publicaciones, 49(5), 93–112. doi:10.30827/publicaciones.v49i5.15114es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/62136
dc.description.abstractThe study examines the effectiveness of the flipped classroom teaching strategy in the context of English language classroom. The research is focused on the development of the communicative ability of the students in the foreign language, views of the participants on their experience of flipped classroom, and identification of measures to overcome the issue of low homework completion. The presented data are based on an experiment conducted by the author at the University of Granada (Spain), with a group of undergraduate students attending a compulsory foreign language course. The data were collected using a standardized exam; an observation diary to evaluate the development of the students’ communicative ability in the foreign language; a questionnaire; and web-based statistical tools. Results show that the use of flipped classroom strategy had a positive effect on students’ foreign language abilities.es_ES
dc.description.abstractEl estudio examina la efectividad de la estrategia de la clase invertida en el contexto de inglés como lengua extranjera. La investigación se centra en el desarrollo de la habilidad comunicativa de los estudiantes de lengua extranjera, las percepciones de los participantes en relación con la clase invertida y la identificación de medidas para contrarrestar el que no hagan los deberes en casa. Los datos que se presentan están basados en un experimento llevado a cabo por la autora en la Universidad de Granada (España) con dos grupos de estudiantes de grado (experimental y control) que cursaban la materia obligatoria de Inglés como Lengua Extranjera. Los datos se recogieron utilizando los siguientes métodos: un examen estandarizado; un diario de observación con el fin de evaluar el desarrollo de la habilidad comunicativa de los estudiantes en la lengua extranjera; un cuestionario; y herramientas estadísticas en línea. Los resultados demuestran que el uso de la clase invertida tuvo un efecto positivo en las habilidades lingüísticas de los estudiantes.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectFlipped classroomes_ES
dc.subjectEnglish language teachinges_ES
dc.subjectBlended learninges_ES
dc.subjectVideo lecturees_ES
dc.subjectAdult learnerses_ES
dc.subjectClase invertidaes_ES
dc.subjectEnseñanza del inglés como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectAprendizaje combinadoes_ES
dc.subjectVideo conferenciaes_ES
dc.subjectEnseñanza de adultoses_ES
dc.titleFlipped classroom and its use in teaching English as a foreign languagees_ES
dc.title.alternativeLa clase invertida y su uso en la enseñanza del inglés como lengua extranjeraes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doidoi:10.30827/publicaciones.v49i5.15114


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