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dc.contributor.authorGrozdanoski, Borjan
dc.date.accessioned2020-05-19T12:51:21Z
dc.date.available2020-05-19T12:51:21Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationGrozdanoski, B. (2019). Teaching arabic as a foreign language: the importance of cultural awareness. Publicaciones, 49(5), 131–148. doi:10.30827/publicaciones.v49i5.13874es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10481/62132
dc.description.abstractNowadays, learning foreign languages is envisaged as a priority within any Western curriculum, but most research has been conducted in dominant languages such as English or Spanish. Hence, our goal here is to focus on the teaching of Arabic as a foreign language and highlight the importance culture plays in its learning. Thus, using a comparative method, we have analysed several suwar in the Quran in order to elicit cultural information which can be used when teaching Arabic. Issues such as marriage, divorce, right of inheritance and freedom have been addressed. We also revised the cultural implications and policies in teaching Arabic in relation to diachronic analysis of Medieval Andalusian literature. Therefore, we conclude that teaching Arabic language and literature has to be contextualised and related to economical, socio-political, and especially cultural aspects where the religious rigidness would be overpassed and would help in extoling freedom of literary expression.es_ES
dc.description.abstractHoy en día, el aprendizaje de idiomas extranjeros se considera una prioridad dentro de cualquier currículo occidental, pero la mayoría de las investigaciones se han realizado en idiomas dominantes como el inglés o el español. Por lo tanto, nuestro objetivo aquí es enfocarnos en la enseñanza del árabe como idioma extranjero y resaltar la importancia de la cultura en su aprendizaje. Por eso, utilizando un método comparativo, hemos analizado varias suwar en el Corán para obtener información cultural que se pueda utilizar al enseñar árabe. Se han abordado temas como el matrimonio, el divorcio, el derecho de herencia y la libertad. También revisamos las implicaciones y las políticas culturales en la enseñanza del árabe en relación con el análisis diacrónico de la literatura medieval andalusí. En consecuencia, concluimos que la enseñanza de la lengua y la literatura árabes debe contextualizarse y relacionarse con los aspectos económicos, sociopolíticos y especialmente culturales, donde la rigidez religiosa se sobrepasaría y ayudaría a exaltar la libertad de expresión literaria.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherUniversidad de Granadaes_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/es/*
dc.subjectArabices_ES
dc.subjectTeaching es_ES
dc.subjectCulture es_ES
dc.subjectAl-Andalus es_ES
dc.subjectWomanes_ES
dc.subjectLiterature es_ES
dc.subjectAwarenesses_ES
dc.subjectÁrabe como lengua extranjeraes_ES
dc.subjectEnseñanza es_ES
dc.subjectCultura es_ES
dc.subjectAl-Ándaluses_ES
dc.subjectMujeres_ES
dc.subjectLiteratura es_ES
dc.subjectConciencia es_ES
dc.titleTeaching arabic as a foreign language: the importance of cultural awarenesses_ES
dc.title.alternativeLa enseñanza del árabe como lengua extranjera: la importancia de la conciencia culturales_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doidoi:10.30827/publicaciones.v49i5.13874


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