• français 
    • español
    • English
    • français
  • FacebookPinterestTwitter
  • español
  • English
  • français
Voir le document 
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 2.-Revistas
  • Investigaciones Sobre Lectura
  • ISL - Número 8 (2017)
  • Voir le document
  •   Accueil de DIGIBUG
  • 2.-Revistas
  • Investigaciones Sobre Lectura
  • ISL - Número 8 (2017)
  • Voir le document
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Representaciones, hábitos y dificultades de composición del texto escrito en estudiantes universitarios: un estudio exploratorio

[PDF] 217-Texto del artículo-697-1-10-20170731.pdf (724.0Ko)
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/60410
Exportar
RISRefworksMendeleyBibtex
Estadísticas
Statistiques d'usage de visualisation
Metadatos
Afficher la notice complète
Auteur
Álvarez Sanchez, Yolanda; Fabregat Barrios, Santiago
Editorial
Universidad de Granada
Materia
Teaching writing
 
Academic writing
 
Writing across the curriculum
 
Tertiary education
 
Date
2017
Referencia bibliográfica
Álvarez-Sánchez, Y. y Fabregat-Barrios, S. (2017): Representaciones, hábitos y dificultades de composición del texto escrito en estudiantes universitarios: un estudio exploratorio, Investigaciones Sobre Lectura, 8, 60-78. [http://hdl.handle.net/10481/60410]
Résumé
This article presents an exploratory study into the assumptions, habits of composition and principal difficulties that university students in the study declare to have in regard to the composition of written texts. It is a qualitative study elaborated from a series of semi-structured interviews used as a method of data collection. Once the analysis and categorisation of the data is complete, we present the system of beliefs of the participants regarding professional and academic writing. We identified their most relevant difficulties and make clear what must be taken into consideration when proposing actions which objective is to improve writing competencies in the area of Tertiary Education.
Colecciones
  • ISL - Número 8 (2017)

Mon compte

Ouvrir une sessionS'inscrire

Parcourir

Tout DIGIBUGCommunautés et CollectionsPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciaciónPerfil de autor UGRCette collectionPar date de publicationAuteursTitresSujetsFinanciación

Statistiques

Statistiques d'usage de visualisation

Servicios

Pasos para autoarchivoAyudaLicencias Creative CommonsSHERPA/RoMEODulcinea Biblioteca UniversitariaNos puedes encontrar a través deCondiciones legales

Contactez-nous | Faire parvenir un commentaire