Exploring early childhood education in China: background, development and current issues
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/60038Metadatos
Afficher la notice complèteAuteur
Qi, XiaofeiEditorial
Universidad de Granada
Materia
Children China Early Childhood Education Kindergarten Policy Niños Educación de la primera infancia Jardín de infancia Política
Date
2019Referencia bibliográfica
Qi, X. (2019). Exploring early childhood in China: background, development and current issues. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 10(2), pp. 13 – 29. [http://hdl.handle.net/10481/60038]
Résumé
China has put great efforts into developing early childhood education and care services. Since 2010 the
policy priority has been to develop early childhood education services for 3–6-year-old children before school
entry. Evidence of the rapid development of early childhood education in China can be seen in the impressive
development of policy, the increase in public investment and the boom in kindergarten participation rates.
The demand for qualified early childhood education practitioners is also increasing in China. Private
kindergartens are playing a very important role in providing early childhood education services due to the
lack of public services. Despite the great progress already made, the development of early childhood
education in China is unbalanced and inadequate in terms of its regional and social disparities. There is a
huge gap between advanced ideas and kindergarten practices. The consequences of the new two-child
policy present a big challenge to the development of early childhood education, and these should be
prepared for in advance in terms of providing “sufficient” early childhood education services, as well as “highquality” services to young children and their families. China ha realizado grandes esfuerzos para desarrollar servicios de educación y cuidado de la primera
infancia. Desde 2010, la prioridad política ha sido desarrollar servicios de educación infantil temprana para
niños de 3 a 6 años antes de acceder a la escuela. La evidencia del rápido desarrollo de la educación de la
primera infancia en China se puede apreciar en el sorprendente desarrollo político, el aumento de la
inversión pública y el auge de las tasas de inserción en los jardines de infancia. La demanda de
profesionales calificados en educación infantil temprana está aumentando en China. Los jardines de
infancia privados desempeñan un papel muy importante en la prestación de servicios de educación de la
primera infancia debido a la falta de servicios públicos. A pesar del gran progreso realizado, el desarrollo
de la educación de la primera infancia en China es inestable e inadecuada en términos de desigualdad
regional y social. Hay una gran brecha entre las ideas avanzadas y las prácticas llevadas a cabo en el jardín
de infancia. Además, la nueva política de dos hijos representa un gran desafío para el desarrollo de la
educación de la primera infancia, ya que deben prepararse de antemano para proporcionar servicios de
educación de la primera infancia "suficientes" y de "alta calidad" para los niños y sus familias.