The L2 Motivational Self System and its influence on Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/60004Metadata
Show full item recordAuthor
Amengual-Pizarro, MarianEditorial
Universidad de Granada
Materia
L2 Motivational Self System Motivational variables Teacher training English as a foreign language Spanish EFL students Variables motivacionales Formación del Profesorado Inglés como lengua extranjera Aprendices españoles de lenguas extranjeras
Date
2018Referencia bibliográfica
Amengual-Pizarro, M. (2018). The L2 Motivational Self System and its influence on
Spanish pre-service teachers’ motivated behaviour. Journal for Educators, Teachers and
Trainers, Vol. 9(2), pp. 138 – 148. [http://hdl.handle.net/10481/60004]
Abstract
This study aims at examining the influence of Dörnyei’s (2005, 2009) L2 Motivation Self System three main
components, as well as integrativeness, instrumentality prevention, and intended effort, on prospective
teachers’ motivated behaviour. A total of 75 first-year pre-service school teachers at the University of the
Balearic Islands (UIB) completed a questionnaire based on Taguchi, Magid & Papi (2009). The results
confirm that student teachers show a positive disposition towards the learning of English as a foreign
language. The L2 learning experience seems to play a major part in arousing students’ motivation. The
data also indicate that future teachers place more emphasis on integrative reasons (i.e. Ideal L2 Self and
integrativeness) than on pragmatic or utilitarian motives (i.e. Instrumentality prevention and Ought to L2
Self) for learning the target language. In fact, integrativeness shows the strongest correlation with intended
effort. T-test results also reveal that female participants seem to be more committed and dedicate more
time and effort to learn the L2 than their male counterparts. Finally, the data show that university English
majors appear to be more intrinsically motivated than non-English majors. Este estudio examina la influencia de las tres variables principales del modelo de Dörnyei (2005,
2009), L2 Motivation Self System, así como la integración, la instrumentalidad preventiva y el esfuerzo
previsto en la motivación de los futuros maestros. Un total de 75 futuros profesores de primaria de la
Universitat de les Illes Balears cumplimentaron un cuestionario basado en Taguchi, Magid & Papi (2009).
Los resultados confirman que los futuros maestros muestran una predisposición positiva hacia el
aprendizaje del inglés como lengua extranjera. La experiencia de aprendizaje en la L2 parece jugar un
papel fundamental en el incremento de la motivación de los estudiantes. Los datos indican que los futuros
maestros otorgan más importancia a la motivación integradora (i.e. Ideal L2 Self and integrativeness) que
a los aspectos más pragmáticos o utilitarios (i.e. Instrumentality prevention and Ought to L2 Self) para
aprender la lengua objeto. De hecho, la integración muestra la correlación más alta con el esfuerzo
previsto. Los resultados del T-test también revelan que las participantes femeninas parecen estar más
comprometidas y decididas a invertir más tiempo y esfuerzo para aprender la L2 que sus compañeros
masculinos. Finalmente, los datos señalan que los alumnos universitarios que desean especializarse en
lengua inglesa están más intrínsecamente motivados que aquellos otros que desean especializarse en
otras asignaturas.