Analysis of student´s challenges and performances in solving integral´s problems
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/60001Metadata
Show full item recordAuthor
Darvishzadeh, Mohammad; Shahvarani-Semnani, Ahmad; Alamolhodaei, Hassan; Hassan Behzadi, MohammadEditorial
Universidad de Granada
Materia
Integral concept Initial function concept Riemann concept Teaching Challenge Performance Concepto Integral Concepto De Función Inicial Concepto De Riemann Enseñanza Desafío Desempeño
Date
2018Referencia bibliográfica
Darvishzadeh, M., Shahvarani-Semnani, A., Alamolhodaei, H. & Behzadi, M. (2018). Analysis of student´s challenges and performances in solving integral´s problems. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(1). 164 – 177. [http://hdl.handle.net/10481/60001]
Abstract
Integral is the base of pure and applied mathematics for all students of science, especially
engineering, which some of their lessons are dependent to it directly or indirectly. In fact, Integral is an
indisputable concept for solve practical and executive problems of students, so it is important to pay
attention to it. On the other hand, experiences of teaching Integral have indicated that most students have
weakness in solve Integral problems. Through case study, an exam has been conducted in the form of six
problems on six good experienced students in order to study the students' behaviors in coping with the
integral problems and also to reach a proposed method for teaching the integral concept, in which each
question has in turn two parts. The analysis of their responses and discussion with them have led some
light on more details about the integral, how to teach it and also the problems as a result of the teaching
method and the problems to which they would encounter, so that by their citation, an appropriate teaching
method could be presented in order to maximally conceptualize the integral in students. On the other
hand, these studies reveal that in order to solve the integral-related problems, most students first refer to
the initial function approach and try to solve the problem by the direct method rather than spending their
time learning conceptually and meaningfully. But those students who have used Riemann concept and
infinite collection in solve Integral problems were successful in compare to others. Integral es la base de las matemáticas puras y aplicadas para todos los estudiantes de
ciencias, especialmente de ingeniería, de las cuales algunas de sus lecciones dependen directa o
indirectamente. De hecho, Integral es un concepto indiscutible para resolver problemas prácticos y
ejecutivos de los estudiantes, por lo que es importante prestarle atención. Por otro lado, las experiencias
de enseñanza de Integral han indicado que la mayoría de los estudiantes tienen debilidad para resolver
problemas de Integral. A través del estudio de caso, se realizó un examen en forma de seis problemas en
seis estudiantes con buena experiencia para estudiar las conductas de los estudiantes para enfrentar los
problemas integrales y también para alcanzar un método propuesto para enseñar el concepto integral, en
el que cada uno La pregunta tiene a su vez dos partes. El análisis de sus respuestas y la discusión con
ellos han dado luz sobre más detalles sobre la integral, cómo enseñarla y también sobre los problemas
como resultado del método de enseñanza y los problemas con los que se encontrarían, por lo que, según
su cita, Se podría presentar un método de enseñanza apropiado para conceptualizar al máximo la integral
en los estudiantes. Por otro lado, estos estudios revelan que para resolver los problemas relacionados
con la integralidad, la mayoría de los estudiantes primero se refieren al enfoque de la función inicial y
tratan de resolver el problema por el método directo, en lugar de pasar el tiempo aprendiendo de manera
conceptual y significativa. Pero aquellos estudiantes que han utilizado el concepto de Riemann y la
colección infinita para resolver problemas integrales tuvieron éxito en comparación con otros.