Using MyEnglishLab platform to develop grammatical accuracy in speaking skills
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10481/59991Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Abreus González, AdrianEditorial
Universidad de Granada
Materia
Speaking skills Grammatical accuracy MEL platform English as a foreign language Expresión oral Precisión gramatical Plataforma MEL Inglés como lengua extranjera
Fecha
2018Referencia bibliográfica
Abreus, A. (2018). Using MyEnglishLab platform to develop grammatical accuracy in speaking skills. Journal for Educators, Teachers and Trainers, Vol. 9(1). 193 – 207. [http://hdl.handle.net/10481/59991]
Resumen
Speaking skills development in English has being a focus of attention in the teaching of foreign languages
for years. Despite its importance, many teachers still do not find the appropriate ways to introduce, provide
practice, and assess the communicative functions in the teaching-learning process of English Language
Teaching (ELT). The main purpose of this paper is to reflect upon the development of grammatical
accuracy in speaking skills through the use of MyEnglishLab platform, taking as context the teaching
learning process of English-as-a-Foreign-Language (EFL) at the Metropolitan Language School in Quito,
Ecuador. It presents the main stages and criteria determined for the elaboration and assessment of a
Didactic Framework for grammatical accuracy development in speaking skills. The main results of the
research conducted state that there is a factual progress in the development of grammatical accuracy in
students, regardless the fact that EFL teachers still have to correct the students´ works in relation to the
development of speaking skills. El desarrollo de la expresión oral en inglés ha sido el centro de atención de la enseñanza de lenguas
extranjeras por años. A pesar de su importancia, algunos profesores continúan sin encontrar las formas
apropiadas para introducir, proporcionar práctica y evaluar las funciones comunicativas en la enseñanzaaprendizaje del inglés como lengua extranjera. El objetivo principal de este artículo es reflexionar en torno
al desarrollo de la precisión gramatical en la expresión oral en mediante el empleo de la plataforma online
MyEnglishLab, tomando como contexto el proceso de enseñanza-aprendizaje del inglés como lengua
extranjera en la Metropolitan Language School de Quito, Ecuador. Además presenta las etapas y criterios
que sirvieron de base para la elaboración y evaluación de un Modelo Didáctico para el desarrollo de la
precisión gramatical en la expresión oral. Los resultados fundamentales de la investigación demuestran
que existe un avance palpable en el desarrollo de la precisión gramatical en los estudiantes, a pesar del
hecho de que los profesores continúan calificando sus trabajos en la relación con el desarrollo de la
expresión oral.